انتقاد همایون سامه یح نجف آبادی از مدیرمسوول تندروی روزنامه کیهان

نماینده مردم کلیمیان خطاب به حسین شریعتمداری: نگاه متعصبانه و نژادپرستانه شما، خاطر جامعه کلیمیان ایران آزرده کرد

همایون سامه یح نجف آبادی، نماینده مردم کلیمیان در نامه‌ای به حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشت: ما حساب جامعه یهود را از حساب «صهیونیزم» و صهیونیست‌ها جدا می‌دانیم، نسبت دادن منطقه‌ای خاص به کل یهودیان جهان مطلقا موجه و پذیرفته نیست. متاسفانه بار دیگر نگاه متعصبانه و نژادپرستانه شما تحت عنوان «یادداشت میهمان» و در پوشش «اسرائیل غده سرطانی است باید محو شود» خاطر جامعه کلیمیان ایران و قطعا بسیاری از روشن اندیشان هموطن را آزرد.

کد خبر: ۱۷۳۰۳۵
۱۹:۵۵ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: نماینده مردم کلیمیان در مجلس در نامه‌ای خطاب به حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان تاکید کرد که ما حساب جامعهٔ یهود را از حساب «صهیونیزم» و صهیونیست‌ها جدا می‌دانیم و نسبت دادن منطقه‌ای خاص به کل یهودیان جهان مطلقا موجه و پذیرفته نیست.

به نقل از رسانه خانه ملت، متن نامه همایون سامه یح نجف آبادی نماینده مردم کلیمیان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به شرح زیر است:

آقای حسین شریعتمداری

مدیر مسئول روزنامه کیهان

با سلام

متاسفانه بار دیگر نگاه متعصبانه و نژادپرستانه شما تحت عنوان «یادداشت میهمان» و در پوشش «اسرائیل غده سرطانی است باید محو شود» در تاریخ ۴ شهریور ۱۴۰۳ خاطر جامعه کلیمیان ایران و قطعا بسیاری از روشن اندیشان هموطن را آزرد.

سخن خود را با آیه دشمنی با یهود از متن قرآن آغاز کرده اید که به شما یادآوری می‌کنیم که در همان متن مقدس این آیه نیز آمده است:

یا بنی إسْرائیل اذْکروا نعْمتی الّتی أنْعمْت علیْکمْ وأنّی فضّلْتکمْ على الْعالمین

«ای بنی اسرائیل یاد کنید از نعمت‌هایی که به شما عطا کردم و شما را بر عالمیان برتری دادم» (آیه ۴۷سوره بقره)

«إنْ الّذین آمنوا والّذین هادوا والصّابئون والنّصارى منْ آمن بالله والْیوْم الْآخر وعمل صالحًا فلا خوْفٌ علیْهمْ ولا هم یحزنون» (آیه ۶۹ سوره مائده)

البته هر کس از گرویدگان به اسلام و یهودان و ستاره پرستان و نصاری که به خدا و روز قیامت ایمان آورد و نیکوکار شود هرگز آنان را ترسی و اندوهی در عالم آخرت نخواهد بود.

بر خلاف دوران جاهلیت که دیدگاه بدوی و قبیله‌ای حاکم بود و خطای رئیس طایفه یا یکی از اعضای آن به معنای دشمنی با کل آن قبیله اعم از زن و مرد و پیر و جوان بیگناه بود امروزه انسان‌ها فارغ از نژاد و قوم و باور‌های دینی بر اساس اعمال فردی خود سنجیده می‌شوند.

توجه شما را به آیه‌ای در تورات جلب می‌کنیم که قطعا معادل آن در تمام ادیان الهی از جمله اسلام نیز مذکور است:

לֹא יוּמְתוּ אָבוֹת עַל בָּנִים וּבָנִים לֹא יוּמְתוּ עַל אָבוֹת אִישׁ בְּחֶטְאוֹ יוּמָתוּ.

پدران به خاطر گناه، فرزندان و فرزندان به خاطر گناه پدران مجازات و کشته نشوند بلکه هر فرد بر مبنای خطای خود مجازات و اعدام شود (تورات کتاب تثنیه، فصل ۲۴، آیه ۱۶)

این که امروز نه بر اساس منطق و انصاف و وجدان و نه بر مبنای حقوق بشر بلکه بر اساس دیدگاه‌های جاهلی و بدوی جنایات و گناهان عده‌ای در آن سوی مرز‌ها و در منطقه‌ای خاص را به کل یهودیان جهان و حتی به کل تاریخ یهود نسبت دهید مطلقا موجه و پذیرفته نیست.

آقای شریعتمداری:

انتظار می‌رفت پس از چند دهه تجربه و قلم فرسایی درروزنامه، احساسات نژاد پرستانه و تعصب کور خود را کنار نهاده و عادلانه و بر مبنای شئون دین اسلام و منطق و وجدانی که در همه امامان و بزرگان اسلام همانند حضرت علی (ع) سراغ داریم قلم بر کاغذ برانید، اما ظاهرا ضعف شما در استدلال منطقی و پذیرش واقعیات حاصلش توهین به دین الهی و پیروان شریف آن بوده است.

این گفتار حضرت امام خمینی (ره) همواره جدایی دین یهود و پیروان شریف آن را از صهیونیست‌ها روشن نموده است: دیدار با مسئولان و روحانیون جامعه کلیمیان ایران

ما حساب جامعهٔ یهود را از حساب «صهیونیزم» و صهیونیست‌ها جدا می‌دانیم. آن‌ها جزء اهل مذهب اصلاً نیستند و تعالیم حضرت موسی - سلام الله علیه - که تعلیمات الهی بوده و در قرآن بیشتر از همه انبیا ذکر حضرت موسی شده و تاریخ حضرت موسی در قرآن گفته شده است یک تعلیمات ارزنده‌ای است.

بر خلاف طریقهٔ این صهیونیست‌ها که این‌ها با مستکبران مربوط هستند و بر ضد مستضعفان عمل می‌کنند... ما می‌دانیم که حساب جامعهٔ یهود غیر حساب جامعۀ آنهاست و ما با آن‌ها مخالف هستیم و مخالفتمان برای این است که آن‌ها با همۀ ادیان مخالف هستند آن‌ها یهودی نیستند. آن‌ها یک مردم سیاسی هستند که به اسم یهودی یک کار‌هایی را می‌کنند و یهودی‌ها هم از آن‌ها متنفر هستند... (۲۴ / ۲ / ۵۸)

جامعه کلیمیان ایران و تمام یهودیان شرافتمند و با وجدان جهان بر اساس تعالیم یهودیت تورات، کتاب لاویان فصل ۱۹ که میفرماید «همنوعت را مانند خودت دوست بدار» با هر گونه جنایت علیه انسان‌ها و تعدی به حقوق بشر مخالف هستند و به خصوص در ایران بار‌ها و بار‌ها حمایت خود را از مردم بی گناه فلسطین اعلام داشته اند و با پیروی از فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری همواره در جهت انسجام ملت ایران و وحدت کلمه خواهان وفاق ملی در بین آحاد جامعه میهن عزیزمان هستیم.

قلم فرسایی خصمانه و خلاف واقع نه تنها نتوانسته و در آینده نخواهد توانست باعث تفرقه افکنی قومی و دینی شکاف و جدایی میان ایرانیان کلیمی و سایر هموطنان فهیم ایجاد نماید بلکه چنین نگارشی باعث سوء استفاده دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: