خوزستانی‌ها در آخرین بازی هفته ششم لیگ برتر اولین باخت ذوب‌آهن را رقم زدند

فولادِ یحیی به پرسپولیس رسید!

تیم فولاد خوزستان با گل دیرهنگام احسان پهلوان، اولین شکست ذوب آهن اصفهان را در لیگ برتر فوتبال رقم زد و با یک بازی بیشتر، با پرسپولیس رده چهارمی هم‌امتیاز شد.

کد خبر: ۱۷۲۹۷۴
۲۱:۳۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری یک‌گله فولاد خوزستان مقابل ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید.

ششمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، شامگاه چهارشنبه (چهارم مهرماه) با انجام مسابقه دربی پایتخت آغاز شد که این دیدار با برتری یک‌گله سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید. پنج‌شنبه پنجم مهرماه تیم‌های شمس‌آذر قزوین و نساجی مازندران به مصاف هم رفتند که این مسابقه برنده نداشت و روز گذشته (جمعه) هم ۵ دیدار از هفته ششم پیگیری شد که فقط ۴ گل به‌ثبت رسید و تیم‌های تراکتور تبریز، ملوان بندرانزلی، آلومینیوم اراک و چادرملو اردکان توانستند با پیروزی کار خود در هفته ششم را به پایان ببرند و نبرد گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران هم با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

مسابقات هفته ششم بعد از ردوبدل‌شدن فقط ۵ گل در طول ۷ دیدار، امشب به نقطه پایان کار خود رسید و در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان به مصاف هم رفتند؛ آن‌هم در شرایطی‌که شاگردان یحیی گل‌محمدی از ۵ مسابقه قبلی خود در لیگ بیست‌وچهارم موفق به کسب ۸ امتیاز شده بودند و در طرف مقابل، ذوبی‌ها با اندوخته‌ای ۷ امتیازی و البته شکست‌ناپذیری در فصل جدید لیگ برتر به اهواز سفر کرده بودند.

هافبک سابق ذوب‌آهن اولین شکست گاندو‌ها را رقم زد!

دو تیم از ساعت ۱۹ در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز با قضاوت ایمان کهیش کار خود را آغاز کردند که قرمزپوشان اهوازی تیم برتر بازی در دقایق ابتدایی نیمه نخست بودند. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، در دقیقه ۱۹ ارسال مجتبی نجاریان در آستانه ورود مستقیم به دروازه ذوب‌آهن بود که واکنش زیبای پارسا جعفری سد راه گلزنی مدافع راست فولاد شد. فولادی‌ها روی توپ برگشتی از ارسال ضربه کرنر، بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شدند که جعفری شوت سینا اسدبیگی را مهار کرد تا بازی با تساوی بدون گل دنبال شود.

شاگردان گل‌محمدی توانستند تیم برتر زمین مسابقه بمانند و در دقیقه ۳۹، اشتباه مهلک فردین یوسفی در ثبت پاس به عقب باعث شد تا محمدجواد محمدی صاحب موقعیت گلزنی شود، اما مهاجم باتجربه فولاد ناکام در استفاده از این فرصت ایده‌آل بود تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد. ذوبی‌ها برخلاف نیمه نخست، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه ۴۸، شوت پرقدرت فردین یوسفی در آستانه ورود به دروازه فولاد بود که واکنش دیدنی اوتکیر یوسوپوف سد راه گلزنی هافبک ذوب‌آهن شد.

سفیدوسبزپوشان اصفهانی در دقیقه ۵۱ روی اشتباه مجتبی نجاریان، صاحب فرصت گلزنی شدند که پاس امیرحسین جدی به امید لطیفی رسید، اما شوت مهاجم تعویضی ذوبی‌ها به تیرک دروازه فولاد برخورد کرد تا بازی با تساوی بدون گل ادامه یابد. بعد از این فرصت، بازی نزدیک و کم‌هیجان دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۸۰، یخ بازی شکست و لوسیانو پریرا با ضربه سر خطرناک خود دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد که ضربه سر او روی تور دروازه ذوب‌آهن فرود آمد تا بازی با تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.

فولادی‌ها در ۱۰ دقیقه پایانی بازی، تیم برتر مسابقه بودند و سرانجام تلاش‌های قرمزپوشان اهوازی به‌ثمر نشست و در دقیقه ۸۵، روی ارسال علی‌اصغر اعرابی، احسان پهلوان موفق به گلزنی شد تا با درخشش اعرابی که در نقش یار تعویضی وارد ترکیب قرمزپوشان اهوازی شده بود، شاگردان یحیی گل‌محمدی برنده مسابقه امشب شوند. البته بعد از گلزنی پهلوان، سفیدوسبزپوشان اصفهانی در تلاش برای رسیدن به گل تساوی بودند که تلاش‌شان بی‌ثمر بود و جالب آنکه در دقیقه (۵+۹۰)، فرصتی ایده‌آل برای ثبت گل دوم فولاد هم به‌وجود آمد که تیرک دروازه ذوبی‌ها سد راه گلزنی علی‌اصغر اعرابی شد تا با درخشش هافبک سابق ذوب‌آهن، فولاد خوزستان امشب در خانه با یک گل پیروز شود.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با کسب سومین برد فصل، ۱۱ امتیازی شدند و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس و انجام یک بازی بیشتر در مقایسه با این تیم، در رتبه پنجم قرار گرفتند و ذوبی‌ها هم با پذیرش نخستین شکست در لیگ بیست‌وچهارم، با ۷ امتیاز به جایگاه هشتم جدول سقوط کردند.

گفتنی است که در هفته هفتم، فولاد خوزستان باید روز پانزدهم مهرماه در تبریز به مصاف تراکتور برود و ذوب‌آهن هم روز سیزدهم مهرماه میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود.

نتایج کامل هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه چهارم مهرماه

استقلال تهران ۰-۱ پرسپولیس تهران

پنج‌شنبه پنجم مهرماه

شمس‌آذر قزوین ۰-۰ نساجی مازندران

جمعه ششم مهرماه

گل‌گهر سیرجان ۰-۰ هوادار تهران

چادرملو اردکان ۱-۰ مس رفسنجان

سپاهان اصفهان ۰-۱ تراکتور تبریز

ملوان بندرانزلی ۱-۰ استقلال خوزستان

آلومینیوم اراک ۱-۰ خیبر خرم‌آباد

شنبه هفتم مهرماه

فولاد خوزستان ۱-۰ ذوب‌آهن اصفهان

هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی تراکتور تبریز با ۱۳ امتیاز و تفاضل ۷+ به پایان رسید و ملوان بندرانزلی با ۱۳ امتیاز و تفاضل ۵+ و سپاهان اصفهان با ۱۳ امتیاز و تفاضل ۴+ در رتبه‌های دوم و سوم حضور دارند. ضمن آنکه پرسپولیس هم با کسب ۱۱ امتیاز از ۵ مسابقه و انجام یک بازی کمتر نسبت به تراکتور، ملوان و سپاهان در رتبه چهارم جدول است. تیم‌های هوادار تهران، شمس‌آذر قزوین و نساجی مازندران هم با ۳ امتیاز در قعر جدول هستند و جزو تیم‌های بحران‌زده لیگ بیست‌وچهارم محسوب می‌شوند.

مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران از روز جمعه سیزدهم مهرماه آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه پانزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت که در مهم‌ترین دیدارها، تراکتور روز یکشنبه پانزدهم مهرماه میزبان فولاد خوزستان است، ملوان بندرانزلی روز جمعه سیزدهم مهرماه در دربی شمالی‌ها میهمان نساجی است، سپاهان باید روز شنبه چهاردهم مهرماه در اهواز به مصاف استقلال خوزستان برود و در همان روز سرخابی‌های پایتخت به مصاف تیم‌های چادرملو اردکان و هوادار تهران خواهند رفت.

تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور البته باید پیش از شروع هفته هفتم کار خود در رقابت‌های آسیایی را پیش ببرند که استقلال در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا روز دوشنبه نهم مهرماه میهمان السد است و در همان روز، پرسپولیس باید در تهران به مصاف پاختاکور ازبکستان برود. در جریان مسابقات هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲ هم سپاهان سه‌شنبه دهم مهرماه در اصفهان میزبان استقلال تاجکیستان است و تراکتور هم باید روز چهارشنبه یازدهم مهرماه در تبریز به مصاف موهون‌باگان هند برود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: