آمریکا از اسرائیل حمایت کرد

واکنش بایدن به ترور نصرالله؛ در جهت عدالت بود!

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را اقدامی در جهت عدالت توصیف کرد.

کد خبر: ۱۷۲۹۷۲
۲۱:۰۱ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی نسبت به اقدام اسرائیل در ترور سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان ابراز خرسندی کرد.

بایدن امروز شنبه در بیانیه‌ای بدون محکوم کردن حمله تروریستی اسرائیل به مناطق غیرنظامی بیروت، ترور سید حسن نصرالله را اقدامی در جهت عدالت توصیف کرد.

بایدن همچنین ابراز داشت که به لوید آستین وزیر دفاع خود دستور داده تا موضع دفاعی نیرو‌های آمریکایی در منطقه خاورمیانه بمنظور جلوگیری از تخاصمات تقویت شود.

رئیس جمهور ایالات متحده مدعی است که این دستور همچنین بمنظور کاهش خطر وقوع یک جنگ گسترده منطقه‌ای است و هدف کاهش تنش در مناقشات در غزه و لبنان با ابزار‌های دیپلماتیک است.

جنبش حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای ساعاتی پیش اعلام کرد: سید حسن نصرالله به‌همراه همرزمان شهید خود در طول ۳۰ سال مجاهدت، به درجه شهادت نائل شده است و سید حسن نصرالله بود که رزمندگان مقاومت را از پیروزی به پیروزی دیگر رهبری و فرماندهی کرد.

این جنبش در ادامه تاکید کرد که وی پیروزی‌هایی مانند آزادسازی لبنان از اشغال اسرائیل در سال ۲۰۰۰ و نیز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ تا نبرد حمایت و پشتیبانی از فلسطین و غزه را رقم زد.

بایدن در بخش دیگری از بیانیه خود بار دیگر از حق دفاع رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله، حماس، انصارالله و دیگر گروه‌های مقاومت حمایت کرد درحالیکه این گزاره به صهیونیست‌ها اجازه جنایت‌های بسیار زیاد در غزه، کرانه باختری، لبنان، سوریه و یمن داده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: