در گفتگو با شبکه الجزیره مطرح شد

پزشکیان: وقت اعتراض شکل می‌گیرد، می‌خواهند حکومت اسلامی را از بین ببرند

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به اینکه کشور‌های اسلامی در قبال جنایات اسرائیل عکس‌العمل مشخصی نشان دهند، اظهار داشت: همیشه از زمانی که آنان در منطقه دخالت کردند، سعی کردند در کشور ما برای ما مشکل ایجاد کنند. یک اعتراض وقتی شکل می‌گیرد پشت آن می‌ایستند و تلاش می‌کنند حکومت اسلامی یا جمهوری اسلامی ما را از بین ببرند.

کد خبر: ۱۷۲۸۸۲
۱۷:۲۶ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به‌عنوان مسلمان و همه کشور‌های اسلامی باید در قبال جنایات اسرائیل در غزه عکس‌العمل مشخصی نشان دهیم وگرنه هیچ بعید نیست که در خود لبنان هم همین کاری را کند که در غزه انجام داده است.

مسعود پزشکیان در سفر سه‌روزه خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در گفتگو با شبکه الجزیره عربی اظهار کرد: اسرائیل برای ماندنش قصد دارد جنگ را در غرب آسیا گسترش دهد، چون نتوانست با کار‌هایی که در غزه انجام داد به اهدافش برسد. معتقد بود یک هفته‌ای حماس را نابود می‌کند و الان یک سال در حال اتمام است و هنوز نتوانسته به هیچ کدام از اهداف برسد.

وی افزود: اما به این هدف رسیده که به امید اینکه در مقابل دیدگان دنیا یک شهر را با تمام آدم‌هایش به نابودی کشانده و حتی آب و غذا و دارو را بر این مردم بسته و متاسفانه این حامیان حقوق‌بشر ساکتند و ما به‌عنوان مسلمان نسبت به این قضیه احساس تعهد می‌کنیم و باید کشور‌های اسلامی در قبال این موضوع عکس‌العمل مشخصی نشان دهند وگرنه هیچ بعید نیست که در خود لبنان هم همین کاری را کند که در غزه انجام داده است.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم با اروپایی‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند و آمریکایی که ادعا می‌کند زندگی انسان‌ها برایش مهم است، نشان داد این کار‌ها همه‌اش دروغ بود.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این‌ها وقتی در کشور‌های اسلامی، فردی را به هر دلیلی که از نظر آنان نباید بازداشت کنند، بازداشت می‌کنند، در کل دنیا جاروجنجال راه می‌اندازند که حقوق بشر را فلان کشور اسلامی مراعات نکرده است.

پزشکیان تصریح کرد: فردی را اعدام می‌کنند و آن آدم ممکن است ۱۰۰ نفر را کشته باشد یا هرکاری کرده باشد، ولی آنان (اروپایی‌ها و آمریکا) می‌گویند چرا او را اعدام می‌کنی؟ من کاری ندارم این اعدام که انجام می‌شود باید انجام شود یا انجام نشود، اگر آنان دلشان برای یک آدم قاتل جانی سوخته که نباید اعدام شود، چرا برای زن و بچه و پیر و عده‌ای آدم‌های بی‌گناه که پیجر در دست دارند و یک شرکتی ساخته، دیگری ارائه داده را بدون اینکه بدانند این پیجر دست چه کسی است، منفجر و جمعیت زیادی نزدیک به سه تا چهار هزار نفر، دست‌شان، چشم‌شان یا جانشان از دست برود، هیچ صدایی از آنان شنیده نمی‌شود؟

رئیس‌جمهوری افزود: این نشان می‌دهد آنچه از حقوق بشر و انسانیت دارند ادعا می‌کنند کاملاً دروغ است.

وی گفت: ما مشکلی با گفتگو نداریم، ولی گفت‌وگویی که آنان کردند، به آن پایبند نبودند. همیشه از زمانی که آنان در منطقه دخالت کردند، سعی کردند در کشور ما برای ما مشکل ایجاد کنند. یک اعتراض وقتی شکل می‌گیرد پشت آن می‌ایستند و تلاش می‌کنند حکومت اسلامی یا جمهوری اسلامی ما را از بین ببرند.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: هروقت آنان بخواهند درست و باصداقت با ما صحبت کنند ما مشکلی با این صحبت‌ها نخواهیم داشت، ولی الان و فعلاً این صداقت و درستی را ما در برجام ندیدیم و در جا‌های دیگر هم عین همین است.

پزشکیان یادآور شد: ما برجام را امضا کردیم، آنان پاره کردند، ما به برجام عمل می‌کردیم و آنان هر روز می‌آمدند و ما را در شدیدترین حالت، نظارت می‌کردند و ما مانع آنان نبودیم. اگر می‌خواستیم غیر آن عمل کنیم که ما جلوی آن نظارت‌ها را می‌گرفتیم.

وی با بیان این‌که «آمریکا بود که برجام را پاره کرد»، ادامه داد: فردا ما چگونه قول آنان را باور کنیم که اگر پیمانی بستند، نمی‌آیند پاره‌اش کنند. ما غیر از حقوق خود و برخورد در چارچوب قانون چیزی نمی‌خواهیم. آنان اگر بر این اساس عمل کنند، ما مشکلی با هیچ‌کس نداریم و چیزی خاصی نمی‌خواهیم. طلب خاصی نداریم.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: آنان آمدند تحریم‌هایی طراحی کردند که ما را زمین بزنند و ساقط کنند، همه آن‌ها خلاف بوده‌است و از نظر قوانین بین‌الملل نمی‌توانست این کار‌ها را بکند، اما زور دارد و انجام داده است. کشور‌های دیگر را هم با زور وادار می‌کند با ما معامله نکنند و کشور‌های دیگر هم از او می‌ترسند و معامله نمی‌کنند.

پزشکیان گفت: در دنیایی که زندگی می‌کنیم با چنین چیزی مواجهیم، ولی نهایتاً آنان تصور می‌کردند با اعمال تحریم‌ها می‌توانند ما را ساقط کنند. ولی اگر می‌شد و می‌توانستند تا به حال این کار را کرده بودند.

ادامه دارد..

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: