این گزارش بروزرسانی می‌شود

حادثه تلخ معدن طبس؛ ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم/ تسلیت رئیس‌جمهور

آخرین ساعات تابستان امسال با یک خبر تلخ و تاسف‌بار تمام شد؛ حادثه انفجار در معدن زغال سنگ طبس که حدود ساعت ۲۱ شب گذشته رخ داده تعدادی از نیرو‌ها را دچار خفگی کرده و گفته می‌شود تا الان ۳۰ نفر جان خود را دست داده‌اند.

کد خبر: ۱۷۲۵۶۲
۰۹:۲۵ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ خراسان جنوبی: حادثه انفجار معدن در استان خراسان جنوبی تا کنون جان ۳۰ نفر را گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال انفجار در معدن زغال سنگ طبس، تاکنون ۱۷ مصدوم با تلاش شش تیم تخصصی امدادونجات هلال‌احمر خراسان جنوبی نجات یافتند.

محمدعلی کاوسی امروز یکشنبه یک مهر به رسانه‌ها گفت: به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر وقوع انفجار شب گذشته در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم امدادونجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در ادامه روند عملیات رهاسازی دو تیم امدادونجات دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند که در حال حاضر در مجموع شش تیم از هلال‌احمر خراسان جنوبی در محل امدادرسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: یک دستگاه آمبولانس، یک خودروی نجات، ۵ خودروی کمک‌دار و ۳۰ نیروی عملیاتی هلال‌احمر در محل حادثه حضور دارند.

کاوسی بیان داشت: عملیات رهاسازی حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس مبنی بر وقوع انفجار ساعت ۲۳،۳۱ شهریور ۱۴٠۳ در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم امدادونجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

آخرین خبرها از حادثه معدن زغال سنگ طبس

ساعت: ۰۹:۲۱/ پزشکیان: به خانواده‌های جان باختگان حادثه معدن طبس تسلیت می‌گویم

رئیس جمهور پیش از سفر به نیویورک گفت: «متأسفانه خبردار شدیم که در طبس یکی از معادن زغال سنگ دجار حادثه شده وتعدادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده اند.

از این تریبون به خانواده‌های محترم آن‌ها تسلیت عرض می‌کنم. با وزرای کشور، بهداشت و صمت صحبت کردیم؛ با توام توان پیگر رفع مشکلات این عزیزان خواهیم بود.

با وزیر صنعت صحبت کردم که این روند درسی شود تا از این به بعد در معادن کشور ما سیستمی پیاده کنند و کاری انجام دهند که این اتفاقات شکل نگیرد.

استانداردی که باید در معادن باشد، در حدی باشد که خطری کارگران معادن را تهدید نکند؛ مجددا به خانواده عزیز جان باختگان تسلیت عرض می‌کنم و هر کاری از دست ما بربیاید، برای پشتیبانی از آن‌ها انجام خواهیم داد.»

ساعت: ۰۹:۲۳/ ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم آمار جدید انفجار معدن طبس

فرماندار طبس اعلام کرد: آخرین وضعیت امدادرسانی معدن طبس شمار فوتی‌ها به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم رسید.

علی اکبر رحیمی فرماندار شهرستان طبس، در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تعداد فوتی‌ها ومصدومان حادثه معدن طبس گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ نفر فوتی و ۱۷ نفر مصدوم در این حادثه داشته‌ایم.

وی در خصوص علت دقیق انفجار بیان کرد: انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده است، بلکه تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیرو‌ها در معدن زغال‌سنگ شده است.

رحیمی افزود: وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر سمت و وزیر کشور برای این حادثه اعزام شدند.

 

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: