در ۶ ماهه اول امسال صورت گرفت

رهایی ۸ محکوم به اعدام در استان کرمان

ابراهیم حمیدی، رئیس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان، هشت فقره پرونده قتل عمد در شعب ویژه زندان منجر به اخذ رضایت اولیا دم و رهایی این محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.

کد خبر: ۱۷۲۴۰۸
۱۳:۱۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان کرمان: براساس اعلام رئیس شورای قضایی استان کرمان، از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان، هشت فقره پرونده قتل عمد در شعب ویژه زندان منجر به اخذ رضایت اولیا دم و رهایی این محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.

ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۸ شهریورماه در آیین افتتاح شورای حل اختلاف تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۹۹ هزار و ۱۹۳ پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده که ۲۶ هزار و ۸۳۷ مورد آن منتهی به صلح وسازش شده است.

طبق اعلام وی، در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۳۰ نفر صلح یار در قالب ۴۸ هیئت صلح در سطح استان کرمان در حال فعالیت هستند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان افزود: با استفاده بهینه از ظرفیت شعب ویژه زندان استان در پنج ماهه اول سال جاری تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد شده‌اند به‌طوری که اعضای شورا‌های حل اختلاف این شعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفق عمل کرده و با تلاش و پیگیری توانستند ۶۲۲ زندانی را از بند رها و به آغوش گرم خانواده بازگردانند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۳ شورای حل اختلاف در سطح زندان‌های استان در راستای اجرایی کردن سیاست حبس‌زدایی در قوه قضائیه و برقراری صلح و سازش در دعاوی فعال بوده که با پیگیری موثر و با هدف کاهش جمعیت کیفری علاوه بر آزادی ۶۲۲ زندانی تعداد یک هزار و ۴۷۱ فقره پرونده توسط شعب ویژه زندان طی پنج ماه گذشته با صلح و سازش مختومه شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: