ردپای موتورسیکلت‌ها در آلایندگی هوای قم

علیرضا خلیلی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اعلام کرد: بر اساس اعلام رسمی جمعیت به ازای هر چهار شهروند یک موتورسیکلت در قم وجود دارد که با توجه به نقش پررنگ و مخرب موتورسیکلت‌های فرسوده بر کیفیت هوای شهر، انجام معاینات فنی در راستای سنجش آلایندگی ضروری است.

کد خبر: ۱۷۲۴۰۶
۱۳:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان قم: مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر آمادگی مراکز تحت نظارت برای انجام فرآیند معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت: سامانه معاینه فنی موتورسیکلت به‌صورت کامل در هر سه مرکز تحت نظارت سازمان راه‌اندازی شده است.

علیرضا خلیلی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اختصاص سامانه و تجهیزات معاینه فنی موتورسیکلت در مراکز تحت نظارت شهرداری گفت: هر سه مرکز معاینه فنی تحت نظارت شهرداری ازجمله مرکز فنی قدس به سمت سلفچگان، مرکز معاینه فنی جمکران در محدوده مسجد مقدس جمکران و مرکز معاینه فنی ترمینال جنب پایانه مسافربری به‌صورت اختصاصی لاین معاینه فنی و سنجش آلایندگی موتورسیکلت را دارند.

وی الزامی شدن انجام معاینات فنی موتورسیکلت‌ها را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: موتورسیکلت‌ها نیز باید مراحل سنجش آلایندگی را در مراکز معاینه فنی طی کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودرو‌های با عمر ۵ سال و بیشتر ملزم به دریافت معاینه فنی هستند و موتورسیکلت‌هایی که ۵ سال یا بیشتر از زمان تولیدشان می‌گذردنیز باید معاینه فنی بگیرند.

خلیلی با اشاره به آمادگی مراکز تحت نظارت برای انجام معاینات فنی موتورسیکلت‌ها، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در معابر و شوارع شهر قم تردد می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام رسمی جمعیت به ازای هر چهار شهروند یک موتورسیکلت در قم وجود دارد که با توجه به نقش پررنگ و مخرب موتورسیکلت‌های فرسوده بر کیفیت هوای شهر، انجام معاینات فنی در راستای سنجش آلایندگی ضروری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: