صلح‌جویی و صلح‌طلبی بدون زیرساخت عدالت ممکن نیست

کنعانی: اقدامات اسرائیل نمونه روشنی از ناامنی در جهان است

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه صلح‌جویی و صلح‌طلبی بدون زیرساخت عدالت ممکن نیست، گفت: اقدامات وحشیانه اسرائیل نمونه روشنی از ناامنی در جهان است.

کد خبر: ۱۷۲۳۹۳
۱۱:۴۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت خارجه گفت: جهان امروز بیش از همیشه به صلح مبتنی بر عدالت محتاج گردیده است.

«ناصر کنعانی» صبح امروز (چهارشنبه) در نشست «صلح عادلانه و گفت‌وگوی مشترک جهانی به منظور شناسایی چالش‌های پیش روی صلح و ارائه راه حل‌هایی برای دستیابی به صلح عادلانه» با تبریک ایام میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت و همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله تسخیری و شهید امیرعبداللهیان گفت: جهان عاری از جنگ و خشونت آرزوی بسیاری از ابنای بشر بوده است. جهان امروز که داعیه‌های متنوع و متکثر بیشتری داشته محملی برای منازعات گسترده‌تر بوده است اکنون بیش از همیشه به صلح مبتنی بر عدالت محتاج گردیده است.

اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی نمونه روشنی از ناامنی در جهان است

وی افزود: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی که در ادامه اشغال ۸۰ ساله این منطقه مسلمان صورت می‌گیرد، خود حدیث مفصلی از ناتوانی بین‌المللی برای تثبیت صلح واقعی و نمونه روشنی از ناامنی در جهان است که تاکنون جان هزاران انسان بی‌گناه را ستانده و ویرانی‌های غیر قابل جبرانی بر جای گذاشته است.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت: متاسفانه طی ۱۱ ماه کشتار توسط رژیم جعلی اسرائیل که با کمک‌های تسلیحاتی و نظامی کشور‌های غربی مدعی حقوق بشر به ویژه آمریکا و در سایه سکوت و ناتوانی نهاد‌های بین‌المللی انجام شده، بیش از ۴۱ هزار تن انسان بی‌گناه که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بوده‌اند به شهادت رسیده‌اند.

صلح‌جویی و صلح‌طلبی بدون زیرساخت عدالت ممکن نیست

کنعانی با بیان این که صلح‌جویی و صلح‌طلبی بدون زیرساخت عدالت ممکن نیست، تاکید کرد: عدالت زیربنای صلح حقیقی است. اما با کمال تاسف عدالت فدای صلح شده و صلحی که در آن عدالت نباشد پایدار نخواهد ماند.

وی افزود: مادامی‌که برابری دولت‌ها نادیده گرفته می‌شود، دنیا در وضعیت ناآرام و آشوب کنونی باقی خواهد ماند.

اجرای صلح پایدار نیازمند اجرای عدالت است

سخنگوی وزارت خارجه با برشمردن شماری از موانع رسیدن به صلح پایدار تصریح کرد: اجرای صلح پایدار نیازمند اجرای عدالت است و دستیابی به این آرزوی دیرینه انسانی متاسفانه امری غیرممکن و تاحدودی محال معرفی شده است، اما انسان تربیت یافته در مکتب تعالیم آسمانی و الهی خواهد توانست با پیروی از اخلاق و خردورزی سایه صلح را بر سر خود و هم نوعان خود بنشاند؛ همانگونه که با ظهور دین مبین اسلام بسیاری از قواعد غلط به حاشیع رانده شد.

کنعانی در پایان به روح بلند همه کسانی که برای تحقق عدالت و صلح مبتنی بر آموزه‌های حقیقی برآمده از ادیان الهی به خصوص دین اسلام تلاش کرده‌اند، ادای احترام کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: