ایران به شرط تامین منافعش آماده مذاکره است

ایمن آبادی: مخالفت پزشکیان با گشت ارشاد امیدوارکننده است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی مخالفت پزشکیان با گشت ارشاد را امیدوارکننده خواند و گفت: شیوه برخورد پزشکیان نشان داد که ایشان بدحجابی یا شل حجابی را تأیید نکرده، ولی می‌گوید که ایجاد مزاحمت نباید باشد و برخورد‌های تند نباید انجام شود.

کد خبر: ۱۷۲۳۸۰
۰۹:۵۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور رییس‌جمهور در رابطه با گشت ارشاد گفت: به نظر من همین اندازه که مردم به این نتیجه برسند که رییس‌جمهور با ایجاد زحمت و مزاحمت برای بانوان مخالف است و پیگیر حقوق مردم است، قانع می‌شوند و این جزو نقاط قوت و امیدوارکننده و پالس‌های مثبت است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در رابطه با بازتاب اولین نشست خبری مسعود پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور ایران، گفت: ببینید، مهم‌ترین مسئله‌ای که من از مردم استنتاج کردم، این بود که پاسخ‌ها کلیشه‌ای نبود و ایشان با خلوص نیت، واقعیت‌ها را از صمیم قلب بیان می‌کنند. معمولاً رئیس‌جمهور‌ها در چنین مواقعی حرف‌هایی می‌زنند که بعداً توجیه می‌کنند و می‌گویند مجبور بودند آن‌طور صحبت کنند. فکر می‌کنم این نکته خیلی وجه مثبتی بود؛ تسلط، نبود استرس و آمادگی ایشان برای پاسخ به تمام خبرنگاران و رسانه‌ها از ویژگی‌های پزشکیان بود. شما دیدید حتی روزنامه کیهان هم آمد و از او سوال کرد و ایشان بسیار قشنگ جواب داد؛ کار شجاعانه و خوبی بود. در بخش پاسخ‌ها هم به نظر گزینش شده نبود؛ یعنی همانند سنوات گذشته نمی‌توان گفت این مورد بود و آن مورد نبود، چنین اتفاقی نیفتاد. رئیس‌جمهور در سخنان خود مسائل را به روشنی توضیح داد، از جمله در خصوص FATF که اصل مطلب را بیان کردند و آنچه مورد مطالبه بود را پاسخ دادند.

رییس‌جمهور با گشت ارشاد مخالف است و این پالس مثبتی قلمداد می‌شود

وی با اشاره به پاسخ‌های پزشکیان در رابطه با رفع حصر و گشت ارشاد، تصریح کرد: این دو داستان را از هم تفکیک کنید، یکی اینکه رئیس‌جمهور با گشت ارشاد مخالف است و می‌گوید نباید در جامعه باشد. این مطلب را مقایسه کنید با دوره قبل که مسئولان به گشت ارشاد اعتقاد داشتند، درباره آن مطالبی می‌گفتند و گاهی جامعه را عصبی می‌کردند. به نظر من همین اندازه که مردم به این نتیجه برسند، ایشان با ایجاد زحمت و مزاحمت برای بانوان مخالف است و پیگیر حقوق مردم است، قانع می‌شوند و این نقاط قوت و امیدوارکننده و پالس‌های مثبتی است. زیرا قبلاً مردم می‌گفتند، مسئولین ما با تفکرات ما تفاوت دارند و اصلاً توجهی به مردم و خواسته‌یشان ندارند. اکنون، شیوه برخورد پزشکیان نشان داد که ایشان بدحجابی یا شل حجابی را تأیید نکرده، ولی می‌گوید که ایجاد مزاحمت نباید باشد و برخورد‌های تند نباید انجام شود. بنده اطلاع دارم که رییس‌جمهور توافقاتی هم با نیروی انتظامی انجام داده و گفته که اینگونه برخورد‌ها را تأیید نمی‌کند. حالا هم می‌بینید که شدت این برخورد‌ها در خیابان‌ها کمتر شده است.

غرب حواسش باید اگر بخواهد لجاجت کند ایران به سمت شرق خواهد رفت

جعفرزاده ایمن‌آبادی در رابطه با نظرات و پاسخ‌های رییس‌جمهور در زمینه سیاست خارجی و با اشاره به سفر آینده ایشان به نیویورک، عنوان کرد: رییس‌جمهور در خصوص توازن منطقه‌ای، دانه‌ای پاشید تا غرب حواسش باشد که اگر بخواهد لجاجت کند، امکان رفتن ایران به سمت شرق بیشتر خواهد شد، ولی سیاست ایشان این نیست و به دنبال توازن در سیاست منطقه‌ای و ببن‌المللی است؛ یعنی تلاش می‌کند که بتواند توازنی بین غرب و شرق برقرار کند و هیچ‌کس فکر نکند که ایران پناهگاه دیگری ندارد. در نتیجه، اینکه ایشان گفت با مکرون صحبتی داشته، مطلب خوب و قابل توجهی است و این موضوع به آمریکا هم پیامی می‌دهد. این پیام نشانگر این است که ایران آماده مذاکره است به شرط آنکه منافع ایران تأمین شود. مسلما در سیاست خارجی باید تاکتیک توازن را داشته باشیم و غیر از این اشتباه است. اینکه ما همواره در آغوش شرق باشیم که درست نیست. ایشان به غرب هم پالس دادند که ما آمادگی داریم با شما نشست داشته باشیم به شرط آن که منافع ایران تامین شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: