رادان: هنر، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کشور گفت: من معتقدم با کار‌های هنری خوب، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۷۲۳۶۲
۱۹:۳۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: فرمانده انتظامی کشور گفت: من معتقدم با کار‌های هنری خوب، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین اعلام می‌کنم که هر چه در این مسیر هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است.

عصر امروز مراسم رونمایی از تولیدات موسسه ناجی هنر در ستاد فراجا با حضور عوامل سینمایی و فرماندهان انتظامی برگزار شد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور با حضور در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان گفت: در یک نگاه شاید این نگاه به پلیس باشد که پلیس امنیت را برقرار می‌کند، اما من معتقدم محصول‌های پی در پی در کنار پلیس قرار می‌گیرند تا پلیس بتواند امنیت را که ماموریتش است را انجام دهد.

وی افزود: اگر فقط پلیس بخواهد با تجهیزات و نفرات خود به این ماموریت برسد در سطح امنیت عینی است، اما امنیت ذهنی مهم است و این مسئله با این اقدامات ایجاد نمی‌شود.

رادان گفت: معاونت اجتماعی پلیس ما سردار منتظرالمهدی به خوبی میداند موضوع امنیت ذهنی در کنار امنیت عینی است و باید در کنار هم باشند و و باید باید بدانیم که این مسائل را چگونه با هم گره بزنیم.

رییس پلیس کل کشور ادامه داد: وقتی پلیس ماموریت‌های اجتماعی و امنیتی، سخت و نرم، از مرز تا مرکز را انجام می‌دهد و باید اقداماتی انجام شود تا تمام این مامورتی‌ها توسط مخاطبان گوناگون دیده شود و امنیت ذهنی نیز ایجاد شود.

وی افزود: اگر این حرکت خوب موسسه ناجی هنر خوب که از گذشته شروع شده و هنوز ادامه دارد رخ دهد ان موقع احاد مردم به وظایف خود پی می‌برند.

رادان گفت: ما باید حقوق شهروندی را ببینیم، اما تکالیف شرعی شهروندی را نیز ببینیم. ما باید از ابزار هنر به خوبی استفاده کنیم تا اتفاقا خوب تری بی افتد. من معتقدم با کار‌های هنری خوب آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

رییس پلیس کل کشور ادامه داد: در کاهش این آسیب‌ها یک طرف پلیس است در موضوع عینی و یک طرف نقش هنر است در قراردادن موضوع امنیت ذهنی در ذهن مخاطب است، اگر این دو اتفاق رخ دهد منزلت اجتماعی و اعتماد به پلیس و هنر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: هنز فقط برای گیشه نیست و ما باید از هنر برای تغییر در جامعه استفاده کنیم و مسیر انگاره‌های ذهنی گروه‌های مختلف جامعه، مخصوصا جوانان را به جهت درست و متعالی منطبق با نظم و امنیت دنبال کنیم.

رادان گفت: امروز مخاطبان ما خودشان را محدود به هیچ چیزی نمی‌کنند و انقدر می‌گردند تا مسئله مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از آن اثر بگیرند پس ما نباید از این انتخاب عقب بمانیم تا اسیب‌های افزایش پیدا نکند.

رییس پلیس کل کشور ادامه داد: پلیس در قسمت‌های مختلف هنر باید حضور پیدا کند تا اعتماد و سرمایه را افزایش و آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی افزود: ما به عنوان پلیس معتقدیم تمام هزینه‌ها در این موضوع عین درامد است و از همه شما می‌خواهم ما در این زمینه مشارکت کنید.

فخیم‌زاده: خوشحالم موسسه ناجی هنر فعال است

مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان فیلم‌های پلیسی در این مراسم گفت: وقتی من سریال خواب و بیدار را ساختم موسسه ناجی هنر در حال تاسیس بود و الان خوشحالم که این مجموعه فعال است و به صورت مستمر در حوزه پلیس فیلم و مستند می‌سازد.

وی افزود: ناجی هنر به ساخت فیلم و سریال پلیسی کمک کرده و در واقع مراحل انجام کار را برای همکاران من در سینما راحت‌تر کرده است که امیدوارم این شرایط پایدار بماند.

نجفی: هرچقدر در زمینه هنر سرمایه گذاری کنید، بهتر است

احمد نجفی بازیگر سینما گفت: من به نیرو‌های پلیس خسته نباشید و از زحمات شبانه روزی شما تشکر میکنم.

وی خطاب به سردار رادان افزود: زحمات شما باید تولید شود تا به چشم مردم آید تا بیشتر قدردان شما باشند. شما مطمئن باشید هرچقدر در این کار سرمایه گذاری کنید قطعا اعتبار بیشتری به دست می‌آورید و امیدوارم این کار‌ها ادامه داشته باشد.

دهقان: همیشه دوست داشتم پلیس باشم

جعفر دهقان بازیگر سینما گفت: من از بچگی دوست داشتم پلیس باشم، پلیس نشدم و بازیگر شدم، اما سعی کردم همیشه نقش‌های مربوط به پلیس را بازی کنم تا از زحمات آن‌ها تشکر کنم. من پلیس را حافظ مردم و امنیت کشور می‌دانم و از همه شما متشکرم.
فقط با تولید آثار هنری خوب می‌توان شرایط اجتماعی کشور را بهبود بخشید

هوشنگ توکلی بازیگر سینما گفت: ما در این ۴۰ سال بحران‌های زیادی داشتیم و مردم سختی‌های زیادی را تحمل کرده اند. من معتقدم تنها با تولید آثار فرهنگی خوب می‌توان شرایط اجتماعی را بهبود بخشید.

در پایان این مراسم، از چند بازی اینترنتی و رومیزی مربوط به کار پلیسی مانند رییس پلیس و عملیات پلیس رونمایی شد. همچنین از بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان فیلم‌های پلیسی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: