جنگ در خاورمیانه ادامه دارد

هدف‌های جنگی نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنایتکار اسرائیل یکی از اهداف جنگ وحشیانه در غزه را فراهم کردن زمینه بازگشت شهروندان به خانه‌های خود در بخش‌های شمالی عنوان کرد.

کد خبر: ۱۷۲۳۱۳
۰۹:۴۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یکی از اهداف جنگ وحشیانه در غزه را فراهم کردن زمینه بازگشت شهروندان به خانه‌های خود در بخش‌های شمالی عنوان کرد.

نتانیاهو در این خصوص ادعا کرد که بازگشت و اسکان دوباره ساکنان شمال که به دلیل حملات و شلیک‌های تقریباً روزانهِ شبه‌نظامیان اسلامگرای حزب الله لبنان از این منطقه گریخته‌اند، اکنون جزو اهداف جنگی دولت وی به شمار می‌روند.

دفتر نخست وزیری اسرائیل روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب تصریح کرد که کابینه سیاسی و امنیتی بنیامین نتانیاهو به تازگی دست به روزآمد کردن اهداف جنگ زده است تا بازگشت امن ساکنان مناطق شمالی به خانه‌هایشان را نیز به عنوان یکی از هدف‌های جنگی جدید شامل شود.

جروزالم پست در همین راستا با انتشار گزارشی شمار شهروندان اسرائیلی گریخته از مناطق شمالی پس از آغاز درگیری‌ها با حزب‌الله را ۶۰ هزار نفر عنوان کرده و آورده است که کابینه امنیتی اسرائیل بازگشت این افراد را به عنوان هدف جنگی دیگری علاوه بر اهداف قبلی مورد تایید قرار داده است.

بنا به این گزارش، دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه خود به نقل از مقامات امنیتی بر تداوم اقدامات جاری به منظور دستیابی به هدف اعلام شده تاکید کرده است.

مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی پارلمان اسرائیل، کنست در گزارشی شمار دقیق افراد تخلیه شده از مناطق شمالی را ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

در گزارش این مرکز تحقیقاتی و اطلاع رسانی آمده است که چندین شهر واقع در امتداد مرز‌های شمالی به واسطه شلیک راکت و گلوله‌های توپخانه نیرو‌های حزب‌الله متحمل خسارات قابل توجهی شده‌اند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیش‌تر آشکارا از قصد خود برای اضافه کردن بازگشت مهاجران به فهرست رسمی اهداف جنگی خبر داده بودند.

ادعای نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌های باقی مانده در غزه تاکنون به عنوان اهداف اصلی دولت اسرائیل در جنگ جاری عنوان شده بود.

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه پیش از دیدار با فرستاده آمریکا تاکید کرد که درگیری‌های فرامرزی میان ارتش و حزب الله در شمال اسرائیل «نمی‌تواند ادامه یابد».

نتانیاهو «تغییر در موازنه نیرو‌ها در مرز شمالی» را لازم و ضروری دانست و ادعا کرد که امنیت را به این منطقه بازگرداند تا تخلیه‌شدگان بتوانند با خیال راحت به خانه‌هایشان بازگردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: