لیگ نخبگان آسیا

تلخ و شیرین پرسپولیس در عربستان؛ این پایان ماجرا نیست

پرسپولیس در جده می‌توانست برنده باشد اما بدون شک باخت برابر نماینده عربستان، پایان ماجرای پرسپولیس نیست و این تیم می‌تواند در آینده کار‌های بزرگی انجام دهد.

کد خبر: ۱۷۲۳۰۷
۰۸:۵۷ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: پرسپولیس فقط در یکی از چهار مسابقه‌اش در این فصل به برتری رسیده، ولی عملکرد قابل ستایش این تیم مقابل الاهلیِ قدرتمند می‌تواند نشانه‌ای مثبت برای آینده باشد.

یکی از حساس‌ترین دیدار‌های هفته نخست لیگ نخبگان در عربستان و بین دو تیم الاهلی و پرسپولیس برگزار شد که نهایتا تیم میزبان توانست با تک‌گل فرانک کسیه به برتری برسد. این اولین باخت سرخ‌پوشان در فصل جاری با هدایت خوان کارلوس گاریدو بود. البته نباید از نمایش سزاوارانه مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر غافل شد.

ناامیدکننده؛ یک برد در چهار بازی

پرسپولیس در این فصل چهار بازی رسمی به انجام رسانده که ماحصل آن یک پیروزی برابر فولاد، ۲ تساوی مقابل ذوب‌آهن و تراکتور و حالا یک باخت در مصاف با الاهلی بوده است. تیم گاریدو به جز رقابت با فولاد، در سه بازی دیگر گل نخست را دریافت کرده و ۲ تا از این گل‌ها در ثانیه‌های ابتدایی زده شده است. پرسپولیس در ۲ دیدار موفق شد از شکست فرار کند، اما این دفعه نماینده عربستان چنین اجازه‌ای را به نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ را نداد.

مطلب مرتبط:

استقلال ۳ - ۰ الغرافه/ الاهلی ۱ - ۰ پرسپولیس/ شادی در تهران، حسرت در جده!

امیدوارکننده؛ موقعیت‌های پرشمار در عربستان مقابل الاهلی

پرسپولیس پس از دریافت گل، خیلی زود متمرکز شد و توانست روی دروازه میزبان خیمه بزند. می‌توان گفت شاگردان یایسله هیچ موقعیت دیگری در ۴۵ دقیقه نخست نداشتند و پرسپولیس صاحب چند فرصت ایده‌آل نشد که هیچ‌کدام به نتیجه نرسید.

در ۴۵ دقیقه دوم الاهلی هم صاحب چند موقعیت خوب، از جمله یک ضربه پنالتی شد، اما بازهم دستِ بالا برای تیم مرد اسپانیایی بود. سرخ‌پوشان بار‌ها تا یک‌قدمی جبران گل خورده پیش رفتند، اما بی‌دقتی، خودخواهی و حتی بدشانسی مانع از فروپاشی دروازه ادوارد مندی شد. بازیکنانی، چون اوستون اورونوف، علی علیپور، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر، لوکاس ژوائو و... می‌توانستند نام خود را در بین گلزنان قرار دهند، اما موفق به انجام این کار نشدند.

این پایان ماجرا نیست

قطعا باخت در این دیدار برای پرسپولیسی‌ها، آن هم با وجود خلق چنین موقعیت‌هایی، مقابل تیمی پرستاره همانند الاهلی، دردناک است، اما اگر کمی زمان بگذرد، می‌توان به آینده سرخ‌پوشان امیدوار بود. آن‌ها در مسیر درستی قرار دارند و با اضافه شدن لوکاس ژوائو، امید عالیشاه و دیگر بازیکنانی که از فرم خوب خود دور هستند، قدرت‌شان در فاز تهاجمی بیش‌تر می‌شود. بدون شک باخت برابر نماینده عربستان، پایان ماجرای پرسپولیس نیست و این تیم می‌تواند در آینده کار‌های بزرگی انجام دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: