نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم

پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم

رئیس جمهور با بیان اینکه روزی که برای نشست خبری انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخوانی دارد، گفت: هفته وحدت و با آنچه که ما دنبال آن هستیم همخوانی دارد.

کد خبر: ۱۷۲۲۸۰
۱۵:۳۸ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

 

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران، لحظاتی قبل در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با مجری گری هادی حیدری و بیان نکاتی از سوی سیدمهدی طباطبایی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور آغاز شد.

مسعود پزشکیان در ابتدای نخستین نشست خبری خود در جایگاه رئیس جمهور نهم، طی سخنانی اظهار کرد: سوال می‌شد که چرا جلسه نمی‌گذارید من می‌گفتم بگذارید یکسری کار‌ها را انجام دهیم، بعد جلسه می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه روزی که برای نشست خبری انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخوانی دارد، گفت: هفته وحدت با آنچه که ما دنبال آن هستیم همخوانی دارد. باور و اعتقاد بنده این است همه کسانی که در کشور زندگی می‌کنند بر اساس توانمندی حق دارند و باید در جایگاهی قرار بگیرند که که حق شان است، مستقل از قومیت و نژادی که دارند.

پزشکیان یادآور شد: رسول خدا که به مدینه آمد دعوا‌ها و اختلافات بین قبایل خیلی بود. همین قبایل که ۱۰۰ سال با هم کشتار می‌کردند گفتند که با هم پیمان برادری ببندید. گفتند بیانش ساده است، اما اجرای آن ساده نیست. مسلمان برادر مسلمان است و همه ید واحد در برابر دشمنان هستند. پیامبر نگفت مؤمنان برادر هستند. پیامبر گفت همه برادر هستید و در مقابل دیگران ید واحد هستید؛ چرا باید در کشور با هم اختلاف داشته و با هم دعوا کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هیچ عربی بر عجمی، هیچ سیاهی بر سفیدی برتری ندارد، مگر بر تقوا. تقوا در ادبیات اعتقادی و نگاه من مدیر یعنی حرکت بدون خطا. حرکت بدون خطا در اقتصاد، مدیریت و پزشکی هر کدام معنای خود را دارد. مومن و مسلمان حرف مستند می‌زند که به سادگی تغییر نمی‌کند.

وی تاکید کرد: مبنای کار خود را بر وفاق و وحدت گذاشتیم؛ البته کار سختی هست و الان گیر دهید می‌توانید چیزی پیدا کنید که نقد شود. به دنبال آدم‌هایی گشتیم که تجربه و سابقه داشته باشند. جناح و دسته را دنبال نکردیم. از مجلس هم بابت همکاری قدردانی می‌کنیم. رهبری نیز خیلی کمک کردند. روند کار را با این نگاه ادامه می‌دهیم؛ این به معنای این نیست که خطا نداریم بلکه تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم.

بیش از ۳۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم را پوشش می‌دهند.

برچسب ها: پزشکیان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: