یحیی سریع خبر داد

یمن، پهپاد پیشرفته آمریکایی را منهدم کرد

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن برای سومین بار متوالی طی یک هفته، یک پهپاد پیشرفته دیگر آمریکایی را منهدم کردند.

کد خبر: ۱۷۲۲۶۰
۱۱:۳۳ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: نیرو‌های مسلح یمن برای سومین بار متوالی طی یک هفته، یک پهپاد پیشرفته دیگر آمریکایی را منهدم کردند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در پشتیبانی از نبرد طوفان الاقصی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، نیرو‌های مسلح یمن به مقابله خود با تجاوز‌ها و تحرکات خصمانه آمریکا و انگلیس ادامه می‌دهد و پدافند هوایی ما توانست یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را در آسمان استان ذمار سرنگون کند.

وی تاکید کرد: این پهپاد درحال انجام عملیات خصمانه بود که با موشک زمین به هوای تولید داخل مورد هدف و سرنگون شد.

یحیی سریع گفت: این سومین پهپادی است که طی یک هفته هدف قرار دادیم و به طور کلی در این نبرد ۱۰ پهپاد از این نوع منهدم کردیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح یمن و به همراه آن تمام ملت مقاوم و مجاهد یمن با انجام عملیات نظامی در دریا و خشکی به حمایت‌های خود از ملت فلسطین ادامه می‌دهد و این عملیات متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوز‌ها به فلسطین و غزه متوقف شود و محاصره پایان یابد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز یکشنبه نیز در بیانیه‌ای از عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که عملیات علیه تل آویو با موشک بالستیک فراصوتی جدید انجام شد، این موشک به هدف خود رسید و سامانه‌های دفاعی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.

وی تاکید کرد: این موشک در مدت زمان ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه، مسافت ۲ هزار و ۴۰ کیلومتری را طی کرد که این امر منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد، بیش از ۲ میلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند و این رویداد برای اولین بار در تاریخ دشمن صهیونیستی رخ می‌دهد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: این عملیات در چارچوب مرحله پنجم و در نتیجه تلاش گسترده بخش موشکی نیرو‌های مسلح یمن در گسترش فناوری موشکی انجام شد تا بتوانیم با چالش‌های نبرد با دشمن صهیونیستی مقابله و از تمام موانع و سامانه‌های دفاعی آمریکا و اسرائیل در دریا و خشکی عبور کنیم و اهداف خود را هدف قرار دهیم.

سریع ادامه داد: موانع جغرافیایی، تجاوز‌های آمریکا و انگلیس و سامانه‌های جاسوسی باعث نخواهد شد که یمن وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود در دفاع از ملت فلسطین را انجام ندهد. در آستانه اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، دشمن صهیونیستی منتظر ضربه‌ها و عملیات منحصر بفرد بیشتر در آینده باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: