مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان می‌گوید ۳۸ مظنون تاکنون شناسایی شده‌اند

آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های لرستان؛ ۹۵ درصد عامل انسانی!

حسین میرزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از وقوع ۱۶۶ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۵ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان به‌صورت عمدی است و عامل انسانی دارد.

کد خبر: ۱۷۲۲۵۶
۱۱:۰۴ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان لرستان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از وقوع ۱۶۶ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان خبر داد.

حسین میرزایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۴۷۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان از ابتدای فصل گرما تاکنون دچار حریق شده‌است.

او با بیان وقوع ۱۶۶ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد حریق‌های رخ‌داده در جنگل‌ها و مراتع این استان سطحی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اعلام استقرار بالگرد ثابت برای اعزام به مناطق دچار آتش‌سوزی، ادامه داد: دو فروند بالگرد در روز برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان اعزام شده‌است.

میرزایی با تأکید به اینکه بیش از ۹۵ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان به‌صورت عمدی است و عامل انسانی دارد، یادآور شد: ۳۸ مظنون تاکنون شناسایی شده‌اند.

او با اذعان به لزوم برخورد شدید با عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی اعلام کرد: شش نفر از این افراد دستگیر شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اذعان کرد: پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی نیازمند مشارکت مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است.

میرزایی توضیح داد: بهره‌برداران، جوامع محلی و گردشگران از روشن‌کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند، زیرا آتش‌زدن درختان جنگلی، بقایای گیاهی در مزارع و باغات جرم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: