مسابقات قهرمانی آسیا

نایب قهرمانی ووشوی ایران با ۱۵ مدال

کاروان ووشوی با کسب ۷ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز به عنوان نایب قهرمانی مسابقات ووشو قهرمانی آسیا رسید و کشور چین در جایگاه اول ایستاد.

کد خبر: ۱۷۲۲۱۶
۱۷:۳۴ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: کاروان ووشو کشورمان با ۷ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز به عنوان نائب قهرمانی مسابقات ووشو قهرمانی آسیا دست یافت.

به نقل از سایت فدراسیون ووشو، دهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی آسیا که از روز پنج‌شنبه گذشته به میزبانی ماکائو آغاز شده بود، ظهر امروز به پایان رسید و تیم ملی کشورمان با کسب ۷ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز و مجموع ۱۵ مدال در مکان دوم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

در این دوره از مسابقات ۲۳ کشور و ۲۴۷ ورزشکار حضور داشتند.

چین با ۱۸ طلا، یک نقره و ۳ برنز اول شد و مالزی با ۳ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز پس از کشورمان در رده سوم ایستاد.

اسامی مدال‌آوران ایران در زیر آمده است:

* مدال طلا:
علی خورشیدی، محمدرضا ریگی، محمد نصیری، یاسمن باقرزاده، شهربانو منصوریان، زهرا کیانی (۲ طلا در فرم‌های جین‌شو و چانگ‌چوان)

* مدال نقره:
امیرحسین همتی، صدیقه دریایی، سهیلا منصوریان

* مدال برنز:
رضا عبدالهی، محمد فرهادی، سوگند سینکایی، هلیا اسدیان، تیم دوئلین بانوان (هلیا اسدیان و زهرا کیانی)

عملکرد نمایندگان ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

* امیرحسین همتی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا مردان کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در نیمه نهایی نماینده کره جنوبی را شکست داد و فینالیست شد. او در مبارزه نهایی به مصاف «لیانگ پاشی» از چین رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره دست یافت. همتی در حالی مقابل نماینده چین شکست خورد که در هر دو راند این رقابت، نتیجه مساوی شد، اما به دلیل قانون “وزن” (وزن ورزشکاری که کمتر باشد برنده خواهد شد) بازی را به حریف واگذار کرد.

* در وزن ۶۵- کیلوگرم رضا عبدالهی که در مراحل ابتدایی ورزشکارانی از چین تایپه و عربستان سعودی را شکست داده بود، در مرحله نیمه‌نهایی بازی را به «بیک‌سلطان کوشکنوف» از قزاقستان واگذار کرد و به مقام سومی رسید.

* در وزن ۷۰- کیلوگرم محمد فرهادی پس از برتری مقابل نمایندگان قزاقستان و هند در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «وان چونگ» از ویتنام رفت و با پذیرش شکست مقابل این ورزشکار از راهیابی به دیدار نهایی بازماند و به مقام سومی دست یافت.

* در وزن ۷۵- کیلوگرم سهیل موسوی پس از برتری در دور نخست مقابل «سونگ گی‌چه ئول» از کره جنوبی، در مرحله بعدی مقابل ورزشکاری از چین باخت و از کسب مدال باز ماند.

* در وزن ۸۰- کیلوگرم علی خورشیدی در دور نخست مقابل نماینده ترکمنستان به برتری دست یافت و در دور دوم به دلیل عدم حضور نماینده چین به عنوان ووشوکار برنده معرفی شد و به فینال رفت. او در فینال به مصاف «لی ویجین» از هنگ‌کنگ رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار صاحب مدال طلا شد.

* در وزن ۸۵- کیلوگرم محمدرضا ریگی پس از برتری مقابل نماینده ترکمنستان، در دیدار پایانی به مصاف «دوران عطایف» از ترکمنستان رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا دست یافت.

* در وزن ۹۰+ کیلوگرم محمد نصیری پس از برتری مقابل نماینده هنگ‌کنگ در دیدار پایانی به مصاف «کریمژان بالتابائف» از قرقیزستان رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا رسید.

* در وزن ۵۲- کیلوگرم سوگند سینکایی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت رو‌به‌ر‌و شده بود، در مرحله دوم «چنگ منگ یوئی» از چین رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مقام سوم مشترک این دسته وزنی بسنده کرد.

* در وزن ۶۰- کیلوگرم بانوان، صدیقه دریایی پس از برتری مقابل حریفانی از ماکائو و قزاقستان، در فینال مقابل «ژانگ ژیائو» از چین شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

* در وزن ۶۵- کیلوگرم سهیلا منصوریان پس از دو برد مقابل حریفانی از عربستان و هند، در فینال به مصاف «دای ژین‌روو» از چین رفت و در دیداری نزدیک و در راند سوم بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد و به مدال نقره این مسابقات رسید.

* در وزن ۷۰- کیلوگرم یاسمن باقرزاده پس از شکست حریفی از ترکمنستان، در دیدار نهایی به مصاف «ژو هایلان» از چین رفت و با ارائه یک نمایش عالی ضمن کسب برتری در دو راند متوالی مقابل این ورزشکار به مقام نخست و مدال طلا دست یافت.

* در وزن ۷۵- کیلوگرم شهربانو منصوریان به مصاف «پوجا کادیان» از هند رفت و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا دست یافت.

* زهرا کیانی نماینده کشورمان و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی، در فرم «جین‌شو» به مصاف حریفان خود رفت و با کسب نمره ۹.۶۸۶ ضمن ایستادن در رتبه نخست به مدال طلای این بخش دست یافت و نخستین طلایی تاریخ ایران در بخش تالو انفرادی در آسیا لقب گرفت.

کیانی همچنین در فرم «چانگ‌چوان» با کسب امتیاز ۹.۷۰۳ به عنوان نخست این بخش دست یافت و صاحب گردن‌آویز طلا شد و دومین طلا را به ارمغان آورد.

* هلیا اسدیان در فرم «نن‌دائو» با کسب نمره ۹.۶۷۶ ضمن جای گرفتن در رتبه سوم به مدال برنز این بخش رسید. ضمن اینکه ورزشکارانی از مالزی و ازبکستان به ترتیب با نمرات ۹.۶۹۳ و ۹.۶۹۰ به ترتیب دوم و سوم شدند.

* تیم دوئلین (مبارزه نمایشی) بانوان کشورمان با ترکیب هلیا اسدیان و زهرا کیانی موفق شد با نمره ۹.۵۴۲ ضمن جای گرفتن در رده سوم به مدال برنز این بخش دست یابد. در این فرم تیم چین با ۹.۶۶۶ و هنگ‌کنگ با ۹.۵۷۶ امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.

* تیم چهار نفره تالوی مردان ایران با ترکیب شاهین بنی‌طالبی، ابوالفضل قره‌باغی، حسین قبله‌نما و مصطفی حسن‌زاده در هیچ فرمی موفق به کسب مدال نشد.

مهرداد شیرازی به عنوان رئیس هیات ژوری ساندا، زینب عباسی به عنوان داور ساندا و محمدحسین فرشباف به عنوان داور تالو در این رویداد حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: