اسطوره فوتبال تمام شدنی نیست

بازگشت درخشان «مسی» +ویدیو

لیونل مسی پس از مدتی مصدومیت بار دیگر به میادین فوتبال بازگشت و با گلزنی و درخشش در زمین، هواداران خود را در اینترمیامی و جهان به وجد آورد.

کد خبر: ۱۷۲۲۰۴
۱۲:۳۴ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: اعجوبه آرژانتینی لیگ حرفه‌ای آمریکا اولین بازی‌اش پس از بازگشت را با یک ۲ گله همراه کرد.

بارسایی‌های سابق در لیگ حرفه‌ای آمریکا مدتی بود جمع خودشان را پراکنده می‌دیدند. آن‌ها در همین مدت باخت سنگین مقابل سینسیناتی را تجربه کردند و تماشای بازی‌های این تیم آمریکایی لطف دوران حضور ابر قهرمانش را نداشت. مسی برای مدتی طولانی از میادین دور بود تا ام‌ال‌اس پی ببرد بدون مسی حتی با حضور سوارس و دیگر ستاره‌های همه تیم‌ها هم مشتریان زیادی ندارد و بیشتر محبوبیتی که در این ایام اخیر کسب کرده را مدیون لیونل مسی است. مسی، اما چگونه به میادین بازگشت؟ درست مثل همیشه؛ آماده، گلزن، مشتاق، ویرانگر و کارساز! او به میدان آمد و هیجان و زیبایی پشت سرش به لیگ حرفه‌ای آمریکا دویدند. مسی گل زد و محبوبیت در حال رشد فوتبال در آمریکا باز هم برای رقبای این ورزش در ینگه دنیا رجزخوانی کرد. مسی درخشید و اینترمیامی به آینده امیدوارتر شد و یک بار از ته دل آرزو کرد کاش برابر سینسیناتی، اعجوبه آرژانتینی را در ترکیب داشتند. لیونل مسی در بازی بامداد امروز تیمش مقابل فیلادلفیا یونیون پس از مدت‌ها به میدان رفت و برای اینترمیامی درخشید.

شروع بازی؛ گل زودهنگام

اتوبوس اینترمیامی به سمت ورزشگاه خانگی این تیم در حرکت بود و دوربین‌ها منتظر ضبط حضور دوباره لیونل مسی در بین بازیکنان این تیم هنگام پیاده شدن ماندند. اتفاق مورد انتظار افتاد و اعجوبه آرژانتینی در حلقه اتحاد رفقای بارسایی‌اش باز هم اینترمیامی را تبدیل به جذاب‌ترین تیم لیگ حرفه‌ای آمریکا کرد. لبخند مسی به دوربین‌ها تایید می‌کرد او هم‌تیمی‌هایش برای برد به میدان آمده‌اند. بارسایی‌های سابق؛ آلبا، بوسکتس، سوارس و مسی همگی در ترکیب اصلی تیم حضور داشتند. بازی ساعت ۳:۰۰ به وقت تهران شروع شد و هنوز به ۳:۰۲ نرسیده بودیم که دروازه میزبان پر از ستاره مسابقه توسط فیلادلفیا یونیون لرزید. فوتبال باز هم در اولین ثانیه‌های ورود مسی به میدان برایش یک دردسر جدید و یک موقعیت درخشش تازه فراهم کرد. عصبانی‌اش کردند و شاید از یاد برده بودند خشم مسی می‌تواند ویرانگر باشد. فوق‌ستاره آرژانتینی و هم‌تیمی‌هایش هم برای جبران این گل زودهنگام تیم میهمان از همان دقایق ابتدایی بعد از گل دست به کار شدند. با سپری شدن دقایق بیشتری از بازی مسی پشت توپ‌ها و در موقعیت خودش استوارتر می‌شد و به موازات بهبود لیونل مسی، تیمش هم شرایط بهتری پیدا می‌کرد. حملات جدی و جدی‌تر ادامه یافت و فیلادلفیا هم هر از گاهی زهر یک ضد حمله را به حریف می‌چشاند.

در نهات تلاش مسی و یارانش در دقیقه ۲۷ مسابقه نتیجه داد. سوارس توپی را به اعجوبه آرژانتینی در پشت محوطه جریمه حریف رساند، مسی به توپ رسید و همان سرنوشتی رقم خورد که از پا به توپ شدن قهرمان جام جهانی انتظار داشتیم؛ گل! گلزنی دوباره لیونل مسی، شمایل واقعی این اسطوره آلبی سلسته را داشت و علاوه بر چارچوب‌شناسی مسی، طعم دریبل‌های او را هم به عنوان چاشنی اضافه کرد. تیمش را هم برای حملات بیشتر و بردن بازی به انگیزه و هیجان بیشتری هم انداخت. گویی اینترمیامی دوباره به دنیا آمد و باز هم نقش اول این تولد کسی نبود به جز لیونل مسی! پاس گل بعدی باز هم از یک بارسایی دیگر بود. این بار جوردی آلبا از سمت چپ زمین نفوذ کرد، توپ را به محوطه جریمه فرستاد، سوارس جای خالی داد تا مسی ۳ دقیقه بعد از اولین گلش، دومین گل خودش و تیمش را هم به ثمر برساند و ماموریت بازگشت اینترمیامی به میدان را در زمانی کوتاه با موفقیت به انجام برساند. ادامه مسابقه با آرام‌تر شدن اینترمیامی و انگیزه حریف برای بازگشت دنبال می‌شد و فیلادلفیا بار‌ها دروازه تیم میزبان را تهدید کرد؛ اما نیمه اول در نهایت با همین نتیجه ۲ بر یک به سود اینترمیامی به پایان رسید و مسی و یارانش برنده به رختکن رفتند.

نیمه دوم؛ تیر خلاص

فیلادلفیا یونیون، تیم یازدهم جدول رده‌بندی کنفرانس شرق ام‌ال‌اس در نیمه دوم هم دست از تلاش برای بازگرداندن نتیحه برنمی‌داشت. باید اعتراف کنیم در بیشتر دقایق بازی، فیلادلفیا نمایش بهتر و هجومی‌تری را ارائه کرد. آن‌ها در نهایت بیشتر از ۲۰ بار به سمت دروازه اینترمیامی توپ شلیک کردند و به این قانون نانوشته فوتبال رسیدند؛ اگر گل حمله کنی و گل نزنی در نهایت گل می‌خوری! آنقدر حمله کردند و گل نزدند تا در نهایت باز هم یک همکاری بارسلونایی دیگر از راه رسید. این بار هم مسی نقشی مستقیم داشت و پاس گل هم‌تیمی و دوست قدیمی‌اش را فراهم کرد تا سوارس در واپسین ثانیه‌های مسابقه تیر خلاصی را بزند و نتیجه را ۳ بر یک به سود تیمش کند. بازی با همین نتیجه به پایان رسید و اینترمیامی هم جایگاه خودش در صدر جدول را مستحکم‌تر کرد.

جدول و آمار

تیم مسی و یارانش با بردن این مسابقه پس از ۲۸ بازی ۶۲ امتیازی شد و صدر جدول کنفرانس شرق ام‌ال‌اس را با اقتدار در دست دارد. اینترمیامی همچنین با ۶۵ گل زده به عنوان بهترین خط حمله در میان همه تیم‌های کنفرانس غرب و شرق آمریکا به شمار می‌رود. لوینل مسی با ۲ گل در این مسابقه در ۱۳ بازی این فصل ۱۴ گل زده دارد و با ۱۲ بازی کمتر از بهترین گلزن کنونی لیگ یعنی کریستین بنتکه، فاصله‌اش را به ۵ گل رسانده. بنتکه ۱۹ گلش را در ۲۵ مسابقه به ثمر رسانده و احتمالا با بازگشت مسی و این‌گونه بازگشتن اسطوره فوتبال جهان، کار آسانی برای حفظ صدر جدول گلزنان نخواهد داشت. سوارس هم ۱۷ گله نام دارد و از مدعیان آقای گلی رقابت‌های به شمار می‌رود. مسی همچنین با ۱۴ پاس گل در این رده‌بندی هم سوم است و باز هم برای رسیدن به این جایگاه و تعقیب صدرنشین ۱۳ بازی کمتر انجام داده و فقط ۴ پاس گل کمتر از او دارد. سفیر فوتبال در ایالات متحده کارش را از سر گرفته و باز هم با جدیت هر چه تمام‌تر در تلاش برای بالا بردن تب و تاب و محبوبیت مستطیل سبز در این کشور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: