بروجردی می‌گوید سفر رئیس‌جمهور به اقلیم کردستان عراق یک تحول بود

پیشنهاد یک نماینده به دولت پس از سفر پزشکیان به عراق

علاء الدین بروجردی، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به سفر پزشکیان به عراق گفت: پیشنهاد من به دولت این است که کارگروه ویژه‌ای را برای پیگیری امور مربوط به توافقات صورت گرفته در جریان سفر پزشکیان به عراق تشکیل دهد چرا که باید قرارداد‌های این توافقات هر چه زودتر بسته شود و ما شاهد اجرایی شدن این توافقات باشیم.

کد خبر: ۱۷۲۱۷۱
۰۸:۳۸ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق فرصتی طلایی برای تعمیق و گسترش روابط میان دو کشور ایران و عراق ایجاد کرد.

علاء الدین بروجردی در گفتگو با ایرنا با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق گفت: دو کشور ایران و عراق همکاری‌های خوبی در سطح منطقه و بین الملل دارند و سفر پزشکیان به عراق زمینه ساز همکاری هرچه بیشتر دو کشور خواهد بود.

وی با بیان این که در جریان این سفر ۱۴ سند همکاری به امضا رسید که بیشتر آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی است، اظهار داشت: پیشنهاد من به دولت این است که کارگروه ویژه‌ای را برای پیگیری امور مربوط به توافقات صورت گرفته در جریان سفر پزشکیان به عراق تشکیل دهد چرا که باید قرارداد‌های این توافقات هر چه زودتر بسته شود و ما شاهد اجرایی شدن این توافقات باشیم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: از طرف دیگر سفر پزشکیان به اقلیم کردستان عراق و دیدار با مقامات کردستان باعث شد تا این سفر یک تحول در جریان سفر‌های انجام شده قبلی توسط رؤسای جمهور کشورمان ایجاد کند.

وی افزود: دو کشور ایران و عراق دارای مشترکات گسترده دینی، مذهبی و فرهنگی هستند و این مشترکات بستر مناسبی را برای توسعه روابط بین دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی و ... فراهم می‌کند.

رئیس جمهور صبح روز چهارشنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۳- و در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به عراق سفر کرد، پزشکیان در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رسمی «محمدشیاع السودانی» نخست وزیر این کشور قرار گرفت و سپس با حضور در محل یادمان سرداران شهید مقاومت نسبت به مقام شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

وی در دیدار‌های جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رئیس شورای عالی قضایی، سران چارچوب هماهنگی نیرو‌های سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس مجلس عراق گفتگو کرد.

رئیس‌جمهور همچنین در روز دوم سفر خود، به اربیل و سلیمانیه رفت و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

پزشکیان در سومین و آخرین روز سفر خود به عراق با استقبال استاندار، وارد بصره شد و با جمعی از نخبگان فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره دیدار و گفتگو کرد.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر جمعه ۲۳ شهریور به تهران بازگشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: