گفت و گوی دیدار با دکتر حسین عبده تبریزی، اقتصاددان

از زمانیکه دایره خودی‌ها را در کشور کوچک کردیم دچار نابسامانی‌های اقتصادی شده ایم/در ۱۷ سال گذشته هیچ سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز نداشته ایم

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدار نیوز میزبان دکتر حسین عبده تبریزی یکی از چهره‌های شناخته شده اقتصادی کشور بود.

کد خبر: ۱۷۱۹۹۵
۱۹:۱۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

 

دیدارنیوز_ لیلا قصاب‌زاده: برنامه دیدار اقتصادی، میزبان دکتر عبده تبریزی (اقتصاددان) و مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان بود و به مسائلی در حوزه اقتصاد ایران پرداخت.

ویدیوی این گفت و گو را می توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.


در این برنامه، دکتر عبده تبریزی درمورد کسری بودجه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تورم گفت: نمی‌توان نرخ تورم را با سرعت کاهش داد. به طور مثال اگر بانک مرکزی با اعلام به سسیتم بانکی جلوی ارائه تسهیلاتی، چون پرداخت وام را بگیرد در آن زمان یک متغییر اقتصاد کار نخواهد کرد و در چنین شرایطی تولید آسیب می‌بیند.

عبده تبریزی در قسمتی از این گفتگو اشاره کرد: کشور ما از نظر ذخایر نفت و گاز در دنیا اول است، ولی چطور می‌شود، برخی از کارخانه‌های آن با کمبود گاز مواجه باشند.

وی افزود: ۱۷ سال است که در بخش نفت و گاز سرمایه‌گذاری نشده است و در ۴ سال اخیر نیز سرمایه گذاری در این حوزه منفی بوده و این موضوع باعث نگرانی بسیاری از اقتصاددان‌ها شده است.

دکتر عبده تبریزی همچنین تصریح کرد: از زمانی که دایره خودی‌ها را در کشور کوچک کردیم، دچار بسیاری از این نابسامانی‌ها شده ایم.

وی ادامه داد: این سرزمین متعلق به همه است و ما باید تحمل‌مان را در برخورد‌هایی که با ما می‌شود بالا ببریم. چرا که کشور نمی‌توانند با نگرش خودی و غیرخودی اداره شود.

در این برنامه درمورد مسائلی دیگری، چون ارز چند نرخی، تحریم‌ها، وضعیت بازار سرمایه و به طور کلی چالش‌های مهم در دولت چهاردهم گفت‌وگو کردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: