گفت و گوی دیدارنیوز در برنامه جامعه پلاس با مدیر اسبق حوزه اندیشه و هنر اسلامی

محمدعلی زم: عده‌ای تندرو در عربستان و در ایران نمی‌خواهند این دو کشور با هم متحد شوند/دستی که رئیسی با بن سلمان داد نتیجه نداشت/بنا بود انقلاب اسلامی شود نه انقلاب شیعی

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود به سراغ یک پژوهشگر فرهنگی و مدیر اسبق حوزه اندیشه و هنر اسلامی رفت؛ این پژوهشگر کسی نیست جز محمدعلی زم.

کد خبر: ۱۷۱۹۷۵
۱۱:۲۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: محمدعلی زم، نام آشنایی برای همگان است او که حضور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حوزه هنری و بسیاری از حوزه های فرهنگی را در کارنامه کاری خود دارد، پس از سالها سکوت این بار به دیدارنیوز آمد و در برنامه جامعه پلاس حضور داشت.

ویدیوی این گفت و گو را می توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.

این گفت و گو در دو بخش تقدیم حضور شما خواهد شد؛ در بخش اول این گفت و گو به سراغ انتخابات ریاست جمهوری و کابینه مسعود پزشکیان رفتیم.

زم در این گفت و گو نقد جدی به رئیس جمهور داشت و از او خواست به جای سفر به عراق و نیویورک به عربستان سعودی سفر کند و دلیل این دیدگاه را هم اینطور بیان کرد که ما یک کشور اسلامی هستیم و عربستان هم همین طور از این رو ما مشترکات زیادی داریم که ریشه ای هستند اما عده ای تندرو در عربستان و در ایران و همچنین کشورهای قدرتمند نمی خواهند این اتحاد شکل بگیرد.

او معتقد است اگر این اتحاد انجام شود و پزشکیان مانند ابراهیم رئیسی به آنجا سفر کند و با پادشاه عربستان دست بدهد البته دست برای همکاری های جدی، بخش عمده ای از مشکلات ما حل می شود و ما نیازی به آمریکا نخواهیم داشت.

 

این پژوهشگر فرهنگی معتقد است که ما سالهاست که نه پول داریم نه وقت اما به جای آن کلی کار نکرده روی زمین مانده که باید به یک سرانجامی برسد.

زم می گوید: زن‌ها نیمی از مردم تاریخ و جهان هستند، حالا هنر کردیم یک خانم را به گفته آقای پزشکیان و با توصیه رهبر گذاشتیم وزیر راه و یا یک نفر را به عنوان معاون وزیر علوم از اهل سنت. ما قرار بود که انقلاب اسلامی داشته باشیم نه انقلاب شیعی. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: