شانس مهدی برای عبور از کریم باقری

«طارمی» دست نیافتنی می‌شود؟

مهدی طارمی با ۴ گل، بهترین گلزن تاریخ ما به امارات است و سه شنبه شب ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ شانس افزایش رکورد خود را دارد. پس از علی دایی با ۱۰۹ گل ملی، در حال حاضر سردار آزمون با ۵۳ گل ملی دوم است و طارمی می‌تواند با گشودن دروازه امارات از کریم باقری عبور کند و خود به تنهایی سومین گلزن تاریخ تیم ملی ایران شود.

کد خبر: ۱۷۱۸۸۳
۱۹:۲۱ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در تاریخ رقابت‌های ایران و امارات تنها سه بازیکن ایرانی توانسته‌اند بیش از یک بار دروازه حریف را باز کنند که یکی از آن‌ها بازهم شانس افزایش رکورد خود را دارد.

تیم ملی کشورمان تاکنون ۱۹ بار مقابل امارات بازی کرده و ۲۸ بار موفق به گلزنی شده است. در فهرست گلزنان ایران به امارات نام یک بازیکن اماراتی هم به چشم می‌خورد، «ولید البلوشی» مدافع این تیم که در جام ملت‌های ۲۰۱۱ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. اما در بین بازیکنان ایرانی تنها سه نفر هستند که بیش از یک بار و در بیش از یک مسابقه به امارات گل زده باشند. «حسین فرکی» اولین بازیکن ایرانی بود که به این رکورد رسید. او در نخستین تقابل‌های دو کشور که دو بازی دوستانه در شهریور ۱۳۵۹ در امارات بود، در هر دو مسابقه به امارات گل زد و تا سال‌ها این رکورد را به تنهایی در اختیار داشت.

سال‌ها بعد «کریم باقری» آمد و از رکورد فرکی عبور کرد. او در دو دهه ۷۰ و ۸۰ عضو تیم ملی بود و در سه بازی مختلف به امارات گل زد؛ یک بار زننده تک گل ۳ امتیازی، یک بار یکی از سه گلزن ما و یک بار زننده گل مساوی که بازی با همین نتیجه تمام شد.

در ابتدای هزاره سوم «مهدی طارمی» سومین بازیکنی شد که در بیش از یک بازی دروازه امارات را باز کرده است. در دو بازی ایران مقابل امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر او هر دو بار زننده تک گل ۳ امتیازی مسابقه بود و با گل‌های او ایران ۶ امتیاز از امارات گرفت و به جام جهانی رفت. سپس نوبت به جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر رسید که ایران ۲-۱ برد و طارمی زننده هر دو گل ما بود. آن روز سردار، محبی و قلی زاده هم دروازه امارات را باز کردند، اما گل‌های آنان پرپر شد تا طارمی تنها گلزن ایران در ۳ تقابل آخر دو کشور باشد.

او با ۴ گل، بهترین گلزن تاریخ ما به امارات هم هست و سه شنبه شب ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ طارمی شانس افزایش رکورد خود را دارد. طارمی در بازی اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر قرقیزستان زننده تنها گل ما بود و در عدد ۵۱ گل ملی به کریم باقری رو پله سوم رسید. پس از علی دایی با ۱۰۹ گل ملی، در حال حاضر سردار آزمون با ۵۳ گل ملی دوم است و طارمی می‌تواند با گشودن دروازه امارات از کریم باقری عبور کند و خود به تنهایی سومین گلزن تاریخ تیم ملی ایران شود.

سایر بازیکنان ما هنوز تجربه گلزنی به امارات را ندارند و می‌توانند از این بازی خود را وارد این فهرست کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: