تنیس زنان آزاد آمریکا

سابالنکا فاتح اوپن آمریکا شد

در فینال تنیس زنان آزاد آمریکا، آرینا سابالنکا بلاروسی با ضربات سنگین و هجومی خود اجازه خودنمایی به جسیکا پگولا حریف آمریکایی خود نداد و در دو ست فاتح چهارمین گرند اسلم فصل شد.

کد خبر: ۱۷۱۷۵۵
۰۹:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: آرینا سابالنکا در یک پیکار جذاب با برتری مقابل جسیکا پگولا عنوان قهرمانی رقابت‌های اوپن آمریکا را از آن خود کرد.

به نقل از تنیسفا، در دیدار پایانی این رقابت‌ها که شب گذشته در نیویورک برگزار شد، زن شماره دو تنیس جهان که پارسال با شکست مقابل کوکو گاف آمریکایی دستش از جام کوتاه مانده بود، این بار مقابل دیگر نماینده کشور میزبان سر خم نکرد و در دو ست پیاپی با نتایج ۷-۵ و ۷-۵ به برتری رسید تا برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود جام چهارمین گرند اسلم فصل را بالای سر ببرد.

ستاره ۲۶ ساله بلاروسی که ژانویه امسال از قهرمانی‌اش در اوپن استرالیا دفاع کرد، با این پیروزی به سومین عنوان گرند اسلم خود رسید.

سابالنکا هم‌چنین با این برد پس از مونیکا سلس، اشتفی گراف، انجلیک کربر و مارتینا هینگیس پنجمین زنی در دوران مدرن تنیس لقب گرفت که طی یک فصل دو گرند اسلم هارد کورت را از آن خود می‌کند.

بعلاوه، این پیروزی پنجاهمین برد سابالنکا را در گرند اسلم‌های هارد کورت طی ۶۱ مسابقه برایش به ارمغان آورد؛ تنها شش زن در دوران مدرن تنیس توانسته‌اند با تعداد کمتری مسابقه به این میزان برد دست پیدا کنند.

در ر‌ده‌بندی جدید که روز دوشنبه منتشر می‌شود، سابالنکا با کسب ۲۰۰۰ امتیاز در جایگاه دوم رده‌بندی باقی خواهد ماند، اما فاصله‌اش با ایگا اشویانتک در صدر را به ۴۰۹ امتیاز کاهش خواهد داد.

به گزارش دیدارنیوز، دیدار نهایی تنیس مردان اوپن آمریکا امشب (ساعت ۲۱:۳۰) بین یانیک سینر ایتالیایی و تیلور فریتس آمریکایی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: