جبهه اصلاحات: تربیت‌شدگان ⁧دانشگاه امام صادق⁩ با کدام مجوز از سرمایه‌های مردم وام گرفته‌اند؟

جواد امام، سخنگوى جبهه اصلاحات ایران در واکنش به خبر جنجالی دریافت وام میلیاردی اعضای هیات مدیره سازمان بورس نوشت: تربیت‌شدگان ⁧دانشگاه امام صادق⁩ با کدام حجت شرعی و مجوز قانونی از سرمایه‌های مردم وام گرفته‌اند؟

کد خبر: ۱۷۱۶۵۷
۲۰:۵۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: جواد امام، سخنگوى جبهه اصلاحات ایران با نشان دادن تصویر یک نامه از طرف سازمان بازرسى کشور خطاب به عبدالناصر همتى وزیر اقتصاد دولت مسعود پزشکیان، در توئیت خود از تخلف و سوء استفاده مالى اعضاى هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پرده برداشت.

مطلب مرتبط:

دستور وزیر اقتصاد درباره وام‌ بحث‌برانگیز رئیس و هیات مدیره بورس

جواد امام، سخنگوى جبهه اصلاحات ایران در شبکه ایکس نوشت: «نشانه‌های راست‌گویی و پاک‌دستی دولتمردان دولت مرحوم رییسی به‌مرور آشکار خواهد شد.

تربیت‌شدگان ⁧دانشگاه امام صادق⁩ (ع) با کدام حجت شرعی و مجوز قانونی به خود اجازه داده تا به سرمایه‌های مردم به اسم وام دستبرد بزنند؟»

در بخشى از نامه سازمان بازرسى کل کشور که اسامى وام گیرندگان در آن ذکر شده، آمده است که در تیر ماه سال جارى یعنى در دوره زمانى تغییر دولت در مجموع مبلغى حدود ١٠٥ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ کارمزد ٤ درصد طى دوره بازپرداخت ده ساله از محل منابع داخلى سازمان بورس و اوراق بهادار به اعضاى هیأت مدیره این سازمان آن هم در ازاى دریافت تضمین به صورت چک معادل مبلغ تسهیلات پرداخت شده است.

معاونت نظارت و بازرسى امور اقتصادى سازمان بازرسى کل کشور اتخاذ چنین تصمیمى را آن هم در روزهاى پایانى دولت قبل و پیش از استقرار دولت جدید، واجد ابهامات جدى دانسته است که در صورت اطلاع سهامداران و فعالان بازار به ویژه سهامداران خرد بر نارضایتى اجتماعى آنان ناشى از عملکرد مسئولان بازار اوراق بهادار خواهد افزود.

منبع: کانال جبهه اصلاحات ایران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: