از چشم جهان (۱۶۹)

فلسطین اصلا قوم نیست!

در بحبوحه جنگ وحشیانه و خونین اسرائیل با حماس، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت دیگر در خاورمیانه که هر شعله‌ورتر می‌شود، یک زن ادعا کرد که فلسطین اصلا قومی محسوب نمی‌شود و نوعی ایدئولوژی است که می‌گوید یهودیان باید کشته شوند.

کد خبر: ۱۷۱۶۳۶
۱۳:۴۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: این مطلب را با ترجمه اختصاصی دیدار بخوانید با این توضیح که لزوما مطالب درج شده در این ویدیو مورد تایید دیدار نیست و تنها جهت اطلاع خوانندگان منتشر شده است.

ترجمه ویدیو: حمید رضا بابایی

در ماه‌های اخیر و باتوجه به جنایات بی‌رحمانه اسرائیل در غزه و مناطق دیگر فلسطین به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بحث تاریخی درگیری اعراب و اسرائیل و هشدار برخی کشورهای عربی به تل‌آویو بر سرزبان‌ها افتاده است.

باوجود اینکه تلاش‌هایی برای آتش‌بس در غزه با حضور نمایندگان کشورهای غربی انجام شده اما بمباران غزه، لبنان و ترورهای وحشیانه اسرائیل در خاورمیانه همچنان ادامه دارد و کشورهای منطقه را کاملا درگیر این تنش‌های مرگبار و طولانی کرده است.

در ویدیوی زیر که ترجمه آن به صورت اختصاصی توسط دیدارنیوز انجام شده، یک زن در پاسخ به این موضوع که انتقالش از آمریکا به غزه به معنای اخراج فلسطینی‌ها از این منطقه است و از نظر بسیاری از مردم، استعمار شهرک نشینی است، مدعی شد: این استعمار نیست، بلکه بازگشت است. 

او که روایت خودش را از تاریخ منطقه تعریف می‌کند، در ادامه ادعا کرد: اجداد من به دست اعراب از اسرائیل اخراج شدند؛ همان‌هایی که تلاش می‌کردند یک دولت فلسطینی ایجاد کنند و اجدادم نیز برای حفظ جانشان، مجبور شدند اینجا را ترک کنند. من فقط در حال بازگشت و تحقق آرزوی آنها هستم. این اولین کاری است که باید انجام دهیم.

این زن در ادامه به نکته دیگری اشاره می‌کند و می‌گوید: به نظر من می‌دانم که این یک دیدگاه اقلیتی است؛ به‌نظرم نام استعمار، بد دررفته است! مثل نسل‌کشی که اسم آن هم بددررفته. ایدئولوژی بدی پشت اینها قرار دارد. کار خوبی است که به اینجا بیاییم و این دیدگاه آنها را تصحیح کنیم. 

او در پاسخ به این پرسش که چه بلایی باید بر سر کسانی بیاید که هم‌اکنون ساکن غزه هستند، گفت: به‌نظر من چندین راهکار وجود دارد. یک مورد، که به نظرم واقع گرایانه‌ترین آنها است، این است که باید از دیگر کشورها درخواست کمک کنیم. اطلاع دارم که اسپانیا مایل است پذیرای چند میلیون (مهاجر) باشد. روسیه هم گفته که هزاران نفر را می‌پذیرد. 

یک مرد در ادامه سوال‌های خود از این زن، پرسید: از نظر بسیاری از مردم، به نظر می‌رسد شما طرفدار نسل‌کشی قومی هستید، که او در پاسخ مدعی شد: این گونه تصور نمی‌کنم، زیرا فلسطین اصلا قومی محسوب نمی‌شود و نوعی ایدئولوژی است که می‌گوید یهودیان باید کشته شوند و ما هم خواستار آن هستیم که تا حد ممکن، از یهودیان دور باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: