هواشناسی ایران

رگبار و رعدوبرق در شمال و جنوب/ شهرکرد ۴ درجه، اهواز ۴۶

امروز پنجشنبه (۱۵ شهریور) در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

کد خبر: ۱۷۱۶۲۷
۱۰:۲۸ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در شمال و جنوب کشور همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی خبر داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۱۵ شهریور) در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: همچنین امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و از شنبه تا دوشنبه (۱۷ تا ۱۹ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید، گاهی خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

او همچنین گفت: جمعه و شنبه (۱۶ و ۱۷ شهریور) در برخی مناطق جنوب غرب، شمال شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دوشنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: امروز و فردا در بیشتر مناطق واقع در نوار شمالی کشور دما کاهش می‌یابد.

به گفته او از امروز تا صبح شنبه دریای خزر، شمال خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ شهریور) کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۱ و ۳۴ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۷ شهریور) کمی ابری با وزش باد و از بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: