یک کارشناس مذهبی مطرح کرد

زندگی امام رضا(ع) درس معرفت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد محمودی، کارشناس مذهبی، با بیان اینکه زندگی امام رضا (ع) تماما درس معرفت است، گفت: اخلاق نیکو یکی از صفات ارزنده انسان مؤمن است و خداوند در قرآن بار‌ها بر حسن خلق و اخلاق نیکو تأکید فراوان داشته است.

کد خبر: ۱۷۱۶۰۹
۱۹:۴۹ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان سیستان و بلوچستان: امام رضا (ع) دارای جایگاه و شخصیت برجسته علمی است به‌طوری‌که در بسیاری از مجالس و محافل علمی بسیاری از بزرگان و دانشمندان علمی برای اثبات و روشن‌شدن مسائل به امام رضا (ع) رجوع می‌کردند.

آخرین روز ماه صفر است، ماهی که در روز‌های پایانی آن به‌واسطه رحلت پیامبر مهربانی‌ها و شهادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت غمی بزرگ عاشقان اهل‌بیت (ع) را فرامی‌گیرد و اما امروز غوغایی عجیب به‌واسطه شهادت امام رضا (ع) نه‌تن‌ها در مشهدالرضا بلکه در بین همه مسلمانان جهان برپاست.

امروز خیلی از مسلمانان به بارگاه منور رضوی چشم دوخته‌اند و دل عاشقشان به‌سوی بقیع و گنبد خضرا پر کشیده است، اما هستند کسانی که چشم‌انتظار دیدار دوباره حرم ثامن‌الحجج هستند و قلبشان برای زیارت دوباره می‌تپد.

همان‌هایی که در شهر و دیارشان لباس عزا بر تن کوچه و خیابان‌ها کرده‌اند و در دل‌هایشان غوغایی عجیب در غم شهادت امام مهربانی‌ها برپاست، امامی که زندگی‌اش سراسر عشق است و درس زندگی، امام معصومی که اخلاق و رفتارش بر اساس منش پیامبر مکرم اسلام (ص) بود و بهترین الگوی مرد و زن ایرانی و فراتر از آن همه مسلمانان جهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد محمودی، کارشناس مذهبی در گفتگو با ایسنا، با تسلیت ایام دهه اخر صفر و شهادت امام رضا (ع) بیان کرد: وجود مقدس امام رضا (ع) در ایران اسلامی منشأ خیروبرکت مادی و معنوی برای کشور و مردم ما است.

این کارشناس مذهبی افزود: زندگی امام رضا (ع) همچون سایر ائمه اطهار (ع) برای ما مسلمانان یک الگوی برجسته و ارزشمند است، این امام همام به رئوف بودن و مهربانی معروف هستند و ما باید این ویژگی اخلاقی ایشان را در زندگی امروزه خود پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه زندگی امام رضا (ع) تماماً درس معرفت است؛ ادامه داد: اخلاق نیکو یکی از صفات ارزنده انسان مؤمن است و خداوند در قرآن بار‌ها بر حسن خلق و اخلاق نیکو تأکید فراوان داشته است.

محمودی تصریح کرد: این امام بزرگوار از نظر توجه به مسائل معنوی و پرداختن به امور عبادی نیز برجسته و سرآمد بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) الگوی برجسته و عملی جهاد تبیین بوده است، افزود: امام رضا (ع) با آموزه‌های اسلامی و بیان وظایف انسان‌ها سبک زندگی اسلامی که همان سبک جد بزرگوارش پیامبر اعظم را تبیین کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امام رضا (ع) از جایگاه ویژه و برجسته و همچنین والای علمی برخوردار بوده به‌نحوی‌که احادیث بسیاری زیادی از ایشان برجای مانده است، تصریح کرد: آن امام نزدیک به سه سال از عمر مبارک خود را در ایران سپری کرد و پس از شهادت هم در مشهد فعلی به خاک سپرده شد.

محمودی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) شخصیت بی‌بدیل در قلب جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار دارای جایگاه و شخصیت برجسته علمی است به‌طوری‌که در اکثر مجالس و محافل علمی بسیاری از بزرگان و دانشمندان برای اثبات و روشن‌شدن مسائل به امام رضا (ع) رجوع می‌کردند.

خاطرنشان کرد: بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) فرصتی ویژه و مناسب برای همه ما ایرانیان جهت رسیدن به کمال و خودسازی است.

وی با اشاره به اینکه چرا به این امام بزرگوار رضا می‌گویند، اظهار کرد: امام هشتم شیعیان همواره راضی به رضای پروردگار و از این خصلت ارزشمند به طور کامل برخوردار بودند، این امام بزرگوار هم در آسمان مورد رضایت خداوند و در زمین مورد رضایت خاتم پیامبران (ص) و امامان معصوم (ع) بودند.

این کارشناس مذهبی نیز با اشاره به حضور پربرکت امام رضا (ع) در ایران اظهار کرد: مناظرات علمی و سخنان ارزنده ایشان در زمینه‌های مختلف علوم و معارف اسلامی موجب رشد و گسترش تشیع در جهان اسلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: