گزارش شبکه سی‌ان‌ان از تحولات اخیر در خاورمیانه

«سنوار» از ضعف‌های نتانیاهو استفاده می‌کند

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد: همزمان با اینکه اسرائیل به سالگرد هفتم اکتبر نزدیک می‌شود، یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از نقاط ضعف نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل استفاده می‌کند که قوی‌ترین آن آسیب‌پذیری در برابر افکار عمومی است. اقدامات سنوار احتمالا با هدف تضعیف نتانیاهو صورت می‌گیرد و تاثیر قابل پیش‌بینی دارد.

کد خبر: ۱۷۱۵۲۶
۱۲:۲۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: یک رسانه آمریکایی گزارش داد اعتراضات و اعتصابات در اراضی اشغالی، وضعیت هفته‌های آتی را برای رژیم صهیونیستی «غیرقابل پیش‌بینی» کرده و گزینه‌های کمتری را نسبت به گذشته برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم باقی گذاشته است؛ نخست‌وزیری که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس «از نقاط ضعف او استفاده می‌کند».

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی در راستای همبستگی با خانواده‌های اسرای بازداشت‌شده در غزه و در اعتراض به مانع‌تراشی بنیامین نتانیاهو در انعقاد توافق تبادل اسرا آغاز شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی می‌نویسد: «به‌رغم نامعلوم بودن نتیجه این اعتراضات و اعتصابات، چنین لحظه پر فراز و نشیبی ماه‌هاست که شکل گرفته است و در حال حاضر نتانیاهو و اعضای راست‌گرای افراطی کابینه‌اش در تلاشند تا از طریق دستور دادگاه، این اعتصابات و اعتراضات قانونی را سرکوب کنند.»

این رسانه آمریکایی با استناد به اطلاعیه و داده‌های دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی گزاش می‌کند: «اسرائیلی‌ها نسبت به اسرای خود در غزه شدیدا نگران هستند و منتظرند تا نتانیاهو با حماس به توافقی جهت بازگشت ۱۰۱ اسیر برسد؛ اسرایی که انتظار می‌رود ۳۵ تن از آن‌ها فوت کرده باشند، اما جای تعجب نیست که در این خصوص حماس ظاهرا حرف قاطعی برای گفتن دارد.»

سی‌ان‌ان با اشاره به رفتار «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در قبال نتانیاهو می‌نویسد: «همزمان با اینکه اسرائیل به سالگرد هفتم اکتبر نزدیک می‌شود، رهبر سنوار از نقاط ضعف نتانیاهو استفاده می‌کند که قوی‌ترین آن آسیب‌پذیری در برابر افکار عمومی است. اقدامات سنوار احتمالا با هدف تضعیف نتانیاهو صورت می‌گیرد و تاثیر قابل پیش‌بینی دارد.»

درحالی که شعله‌های آتش و دوی ناشی از آن در خیابان‌های تل‌آویو قابل رویت بوده، سی‌ان‌ان به جوان معترضی اشاره می‌کند که با پلاکاردی در دستانش خطاب به نتانیاهو نوشته است: «اسرا یا شورش».


اعتراضات در تل‌آویو

این رسانه آمریکایی در گزارش خود تاکید می‌کند که یکی از چالش‌های بنیامین نتانیاهو، ائتلاف بی‌سابقه او است که با راست‌گرا‌های تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی احاطه شده است؛ افرادی که دائما تهدید می‌کنند اگر نتانیاهو موضع آرامی علیه حماس در پیش بگیرد، آن‌ها این ائتلاف را فروخواهند پاشید.

معترضان در خیابان‌های تل‌آویو خطاب به افسران پلیس سوار بر اسب گفتند: «ما علیه شما نیستیم، ما فقط علیه رئیس شما بن گویر هستیم.»

صبح روز دوشنبه فرودگاه بن‌گوریون که اصلی‌ترین فرودگاه در فلسطین اشغالی است، پرواز‌های خود را متوقف کرد، قطار شهری در قدس اشغالی نیز فعالیت خود را متوقف کرد، شرکت خطوط اتوبوس‌رانی بین شهری و داخل شهری نیز از توقف کار خود خبر داد، مراکز خرید در‌های خود را باز نکردند، رستوران‌ها در مراکز بزرگی مانند تل‌آویو درب‌های خود را بسته نگه داشتند و با پیوستن اتحادیه معلمان به اعتصاب، تحصیل در مدارس ابتدایی و راهنمایی متوقف شد. مهدکودک‌ها نیز تعطیل شدند.

در همین راستا، خبرنگار شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این تظاهرات که در ۳۲ نقطه اراضی اشغالی برگزار شد، شرکت کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: