در دریای سرخ رخ داد

ادعای «سنتکام» درباره حمله حوثی‌ها به دو نفتکش

پس از آن که گروه حوثی یمن شامگاه دوشنبه ۱۲ شهریور طی بیانیه‌ای، مسئولیت هدف قرار دادن کشتی «بلو لاگون» در دریای سرخ را بر عهده گرفت، ارتش آمریکا تأکید کرد که حوثی‌ها به «دو نفتکش نفت خام در دریای سرخ» حمله کردند.

کد خبر: ۱۷۱۵۱۶
۱۱:۲۰ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: طبق گفته دو منبع آگاه، این دو نفتکش در نزدیکی یکدیگر در حال حرکت بودند که هدف قرار گرفتند.

«رویترز» به نقل از این دو منبع گزارش داد که دو کشتی مزبور توانستند بدون آسیب عمده یا صدمه به سرنشینان، به سفر خود ادامه دهند.

به نقل از العربیه، مرکز مشترک اطلاعات دریایی که توسط نیرو‌های دریایی بین‌المللی که حملات حوثی‌ها را رصد می‌کنند اداره می‌شود، اعلام کرد که نفتکش «بلو لاگون» دوشنبه در فاصله ۷۰ مایل دریایی در شمال غربی بندر الصلیف در شمال یمن، هدف سه حمله با موشک‌های بالستیک قرار گرفت.

این مرکز همچنین افزود که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که «بلو لاگون» به دلیل توقف دیگر کشتی‌های شرکت گرداننده در این اواخر در بنادر اسرائیل، هدف قرار گرفت.

در ادامه بیانیه این مرکز آمده است: «حال همه خدمه خوب است و کشتی آسیب جزئی دیده است و نیازی به کمک ندارد.»

ارتش آمریکا با ادعای این که گروه حوثی تحت حمایت ایران روز گذشته به دو نفتکش نفت خام در دریای سرخ حمله کرد، این حملات را «اقدامات تروریستی متهورانه» توصیف کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» همچنین توضیح داد که حوثی‌ها با دو موشک بالستیک و یک پهپاد انتحاری به دو نفتکش حامل نفت خام حمله کردند.

حوثی‌ها صرفا مسئولیت هدف قرار دادن کشتی «بلو لاگون» را با چندین موشک و پهپاد بر عهده گرفتند.

گروه حوثی هفته گذشته نیز نفتکش یونانی «سونیون» حامل ۱۵۰ هزار تن نفت خام معادل حدود یک میلیون بشکه را در دریای سرخ هدف قرار داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: