نکونام می‌ماند یا می‌رود ..؟

جنجال تازه در استقلال؛ مذاکره با «فرهاد»!

جواد نکونام پس از باخت به استقلال خوزستان در هفته سوم لیگ برتر، شدیدا تحت فشار است و حالا برخی رسانه‌ها از مذاکرات اعضای هیات مدیریت باشگاه استقلال با فرهاد مجیدی سرمربی سابق این تیم خبر می‌دهند.

کد خبر: ۱۷۱۴۷۵
۱۸:۳۹ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: باشگاه استقلال کانون اخبار و شایعات است، شایعاتی درباره جابه‌جایی بسیار زود هنگام در پست سرمربی.

تنها سه هفته پس از آغاز رقابت‌های لیگ برتر و در شرایطی که تیم فوتبال استقلال با یک برد، یک باخت و یک مساوی در رده ششم جدول قرار دارد، مدیران این باشگاه روی گزینه تغییر در پست سرمربی به نتیجه رسیدند. این خبری است که یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه می‌دهد.

جواد نکونام، سرمربی پیشین فولاد، کار خود را در استقلال در ابتدای فصل گذشته و در دوره مدیریت حجت کریمی آغاز کرد. در آن زمان، استقلال مذاکرات فشرده‌ای با گزینه‌های مختلف از جمله ساکت الهامی، محمد ربیعی، علیرضا منصوریان، مهدی رحمتی و... در نهایت کاپیتان سابق تیم ملی را برای این سمت انتخاب کرد. آن هم در شرایطی که نکونام پس از جدایی بحث برانگیزش در فولاد، خود را آماده یک شروع تازه در فوتبال ایران می‌کرد.

او کار خود را در استقلال با نتایج نسبتاً خوب آغاز کرد و در میان ناباوری، تیمش را بدل به یکی از مدعیان جدی قهرمانی بالاتر از پرسپولیس، سپاهان و تراکتور کرد. با این حال، لغزش لحظه آخری تیم او در قائمشهر و پیروزی‌های متوالی پرسپولیس با سرمربی جدید، آبی‌ها فصل را با حسرت قهرمانی تمام کردند.

نکته مهم فصل گذشته، تنش دائمی و حداکثری پیرامون باشگاه استقلال در طول فصل بود که در نهایت به جابه‌جایی مدیرعامل باشگاه علی خطیر منجر شد. اتفاقی که البته چندان هم به نفع جواد نکونام تمام نشد، چرا که مدیریت پشت صحنه و یک‌پارچه خطیر با تغییراتی که پس از آن حاصل شد، باعث از دست رفتن قهرمانی شد.

نکونام در فصل تازه، در شرایطی که مشخص نبود در نهایت دوباره روی صندلی باشگاه می‌نشیند یا نه، پس از چند هفته معطلی، کار خود را با قدرت آغاز کرد و در شرایطی که دخالت مجموعه مدیریت باشگاه با خرید دو بازیکن بوسنیایی حس می‌شد، سعی کرد تیم خوبی را برای استقلال جمع و جور کند و در نهایت هم آبی‌ها فصل را با امید‌های بزرگ برای قهرمانی آغاز کردند، آن هم فصلی که دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس، قرار نیست در ورزشگاه خانگی خود (آزادی) به میدان بروند.

در این شرایط، استقلال با پیروزی مقابل شمس آذر، تساوی مقابل ملوان و شکست مقابل استقلال خوزستان، با ۴ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و در شرایطی که با برخی مخالفت‌های درون باشگاهی با جواد نکونام به اوج رسیده است، از روز گذشته شایعه توافق مدیران استقلال با فرهاد مجیدی منتشر شد.

پیگیری‌ها در این مورد نشان می‌دهد که دو عضو ارشد مدیریتی باشگاه استقلال، در مسافرت به دبی با فرهاد مجیدی جلسه طولانی برگزار کردند، اما در نهایت سرمربی سابق آبی‌ها تا این لحظه متقاعد به حضور در ایران نشده و ترجیح می‌دهد روی ادامه کارش در فوتبال کشور امارات تمرکز کند.

مجیدی که دو روز پیش با انتشار یک پست اینستاگرامی از خودش با گابریل پین، مربی ایتالیایی، پالسی از حضور در باشگاه استقلال را علنی کرده بود، با وجود پیشنهاد قابل توجه و رکوردشکن مدیران استقلال، فعلاً حاضر به پذیرش این مسئولیت نشده چرا که ظاهراً اولویت او، حضور در بازار بین‌المللی دبی است، به‌خصوص که ظاهرا دو باشگاه اماراتی همچنان در حال مذاکره با وی برای سرمربیگری هستند.

در این شرایط و با توجه به عدم مدیریت باشگاه در موضوع خبر مذاکره با مجیدی و افشای این مسئله، احتمالاً جواد نکونام نیز امروز نسبت به این خبر واکنش نشان خواهد داد. او که فشار‌های روی خودش تنها بعد از سه هفته را کاملا نامنصفانه می‌داند، ممکن است همین امروز با یک واکنش غافلگیرکننده شرایط را برای مدیریت فعلی استقلال برگشت‌ناپذیر کند؛ که در این صورت مدیریت استقلال باید به دنبال استخدام یک مربی خارجی به جای جواد نکونام باشد که البته بعضی از هواداران عقیده دارند اخراج بعد از سه هفته، چیزی نیست که استحقاق او و کادر فنی فعلی آبی‌ها باشد.

نکته اینجاست که شهریاری، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال و تصمیم‌گیر اصلی این باشگاه زیر نظر هلدینگ خلیج فارس، این تجربه را قبلا در دوران مدیریت باشگاه صبا با مجید جلالی انجام داده و این سرمربی را پس از فتح سوپر جام و تنها پس از سه هفته با نتایج مشابه نکونام، اخراج کرده است. تصمیمی که در آن زمان با جنجال بسیاری همراه بود.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: