پیروزی رئال با دبل ستاره فرانسوی

موتور امباپه روشن شد!

پس از ناکامی‌های اخیر کیلیان امباپه در لالیگا، موتور ستاره گرانقیمت فرانسوی بالاخره روشن شد و کهکشانی‌ها با دبل او از سد رئال بتیس عبور کردند.

کد خبر: ۱۷۱۴۳۹
۰۹:۴۰ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: امباپه بعد از ۲۴ شوت ناموفق، بالاخره به نخستین گل‌های لالیگایی خود رسید.

پاس استثنایی فدریکو والورده باعث شد کیلیان امباپه در چهارمین مسابقه بالاخره به نخستین گل خود در لالیگا برسد؛ پیش از آنکه مهاجم فرانسوی از روی نقطه پنالتی تعداد گل‌های خود و برتری تیمش در مقابل رئال بتیس را دوبرابر کند. این پیروزی رئال مادرید را ۸ امتیازی کرد و پشت سر بارسلونا (۱۲) در رده دوم جدول نگه داشت.

امباپه پیش از به ثمر رساندن اولین گل لالیگایی خود ۸ شوت در چارچوب، ۶ شوت بیرون از چارچوب و ۱۰ شلیک بلوکه‌شده را در هفته‌های نخست فصل جدید لیگ اسپانیا تجربه کرده بود و در نهایت شوت شماره ۲۵ در موقعیت تک‌به‌تک به نخستین گل کاپیتان تیم ملی فرانسه تبدیل شد.

تنها ۱۸۰ ثانیه پس از شروع رقابت، اشتباه کورتوا، رویبال را صاحب یک موقعیت عالی گلزنی کرد، اما خطر از بیخ گوش میزبان گذشت و رئال کم‌کم بر جریان بازی تسلط یافت. تلاش‌های امباپه و وینیسیوس جونیور برای فرار به پشت دفاع بتیس ادامه داشت، اما جدی‌ترین موقعیت کهکشانی‌ها در نیمه نخست نصیب ادر میلیتائو شد. مدافع مرکزی ۲۶ ساله برزیلی روی ارسال کرنر رودریگو می‌توانست از فاصله نزدیک دروازه حریف را باز کند، اما واکنش دیدنی روی سیلوا، او را ناکام گذاشت تا بازی در نیمه اول با نتیجه بدون گل به پایان برسد و رئالی‌ها برای سومین مسابقه متوالی بدون گل زده و خورده به رختکن بروند.

حسرت کیلیان امباپه برای رسیدن به نخستین گل در لالیگا ادامه داشت و هیچ‌یک از ۷ شوت نخست او در این دیدار راهی به دروازه بتیس پیدا نکرده بود. بتیس ۳‌چهارم از زمان مسابقه را مقاومت کرد، اما سر بزنگاه طلسم شکست. فدریکو والورده روی قوس محوطه جریمه جا گرفت و پاس عرضی وینیسیوس را با یک ضربه پشت پای غافلگیرکننده به عمق دفاع بتیس فرستاد تا امباپه با عبور از تله آفساید در موقعیت تک به تک با سیلوا قرار بگیرد. ضربه دقیق او از کنار پای سنگربان پرتغالی به تور دروازه چسبید.

تنها ۸ دقیقه بعد برتری رئال مادرید افزایش یافت. براهیم دیاس بعد از عبور از ۳ بازیکن با یک پاس در عمق عالی در محوطه جریمه وینیسیوس را صاحب توپ کرد. بال تکنیکی برزیلی قصد جا گذاشتن سیلوا را داشت، اما دروازه‌بان بتیس با خطا او را متوقف کرد. این صحنه از چشمان خاویر آلبرولا دور ماند، اما دخالت کمک‌داوران ویدیویی و بازبینی تصاویر به اصلاح نظر داور وسط و اعلام پنالتی انجامید.

آنچلوتی جمعه اعلام کرده بود زننده ضربات پنالتی را خود بازیکنان حاضر در زمین تعیین می‌کنند و تصمیم آن‌ها این بار ارائه فرصت به کیلیان امباپه بود. قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ با شلیک به خلاف جهت حرکت روی سیلوا به دومین گل لالیگایی خود رسید.

ادامه تلاش‌های ۲ تیم به جایی نرسید و بازی با برتری ۲ بر صفر لوس بلانکوس به پایان رسید. رئال مادرید در بازگشت از پنجره تعطیلات ملی به خانه رئال سوسیداد می‌رود و سه‌شنبه همان هفته در هفته اول مرحله لیگ رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان اشتوتگارت خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: