حریف ضعیف نداریم

قلعه‌نویی: در‌های تیم ملی همیشه باز است

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز یک‌شنبه در حاشیه تمرینات آماده‌سازی پیش از بازی مقابل قرقیزستان و امارات گفت: در‌های تیم ملی همیشه به روی همه باز است. سن برای ما اصلا یک عدد است. آمادگی و شاخصه‌هایی که اعلام کردیم برای ما خیلی خیلی مهم است. خواهشم این است که همه کمک کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

کد خبر: ۱۷۱۴۲۰
۱۸:۴۷ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی‌های دشواری داریم که باید با حمایت همه جانبه محکم ظاهر شویم.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، امیر قلعه نویی عصر یک‌شنبه در حاشیه تمرینات آماده‌سازی پیش از بازی مقابل قرقیزستان و امارات اظهار کرد: به هر حال اولین هفته یا فیفا دی مرحله نهایی جام جهانی است. ما چه بازیکنان لیگ داخلی را که حدود ۱۶ نفر هستند و چه لژیونر‌ها را هر هفته رصد کردیم. لیگ داخلی را با حضور مربیان‌مان و خارجی‌ها را هم نفر مخصوص داشتیم که بعد از اتمام بازی‌ها گزارش کامل می‌دادند. براساس آمادگی بازیکنان و سه شاخصه‌ای که داشتیم، بازیکنان را انتخاب کردیم. یک، بازیکنانی را انتخاب کردیم که به افکار تاکتیکی‌مان بخورند، دو، مرحله نهایی جام جهانی خیلی مهم است و سه، تغییرات و شیب ملایم را لحاظ کردیم. این سه شاخصه و نوع تیم‌هایی که با آن‌ها بازی داریم را در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: مثلا بازی با امارات مهم است. شما می‌دانید در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند، اما آن‌جا کار‌هایی مانند اقامت دادن و پاسپورت دادن انجام می‌دهند یا بازیکن خارجی می‌آورند تا نتیجه بگیرند. اینجا من علاوه بر تیم ملی، دغدغه تیم‌هایی که در باشگاه‌های آسیا حضور دارند را هم دارم. از همه مسئولان و استان‌ها خواهش می‌کنم به تیم ملی و باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان آسیا هستند و آن‌ها هم تیم ملی حساب می‌شوند، کمک کنند. حیف است که تیم‌های پرطرفدار ما برای بازی زمین مناسب ندارند و به یک نوعی میهمان هستند. امیدوارم این مشکل برای بازی‌های آسیایی برطرف شود. برای بازی امارات براساس افکاری که داریم بازیکنان را انتخاب کردیم. در‌های تیم ملی همیشه به روی همه باز است. سن برای ما اصلا یک عدد است. آمادگی و شاخصه‌هایی که اعلام کردیم برای ما خیلی خیلی مهم است. خواهشم این است که همه کمک کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

قلعه‌نویی درباره انتقادات از فهرست تیم ملی به دلیل غیبت بازیکنانی مانند سحرخیزان و حسین‌نژاد، گفت: شما ببینید هر لیستی در گذشته هم انتقاد بوده و هر لیستی نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد. یک سری علایق هست و هواداران بر اساس دوست داشتن‌شان توقع هم دارند. درمورد لیست توضیح دادم. بازیکنان جوانی را که هنوز هیچکس به آن صورت نمی‌شناخت دعوت کردیم و خیلی هم انتقاد کردند. یک نمونه همان مینی کمپ بود و در همین فصل نقل و انتقالات همه باشگاه‌های بزرگ به دنبال این بازیکنان بودند. توضیح دادم که چهار شاخصه داشتیم. براساس شاخصه‌ها و نوع حریف بازیکنان را انتخاب می‌کنیم. سحرخیزان، حسین نژاد و بقیه بازیکنان را هر هفته رصد می‌کنیم. احتمال این که در اردو‌های بعدی حضور داشته باشند، وجود دارد. مهم شاخصه‌هاست که باید لحاظ کنیم.

وی درباره میزبانی ایران در شهر اصفهان گفت: اولا جا دارد از چند نفر تشکر کنم. همه بسیج شدند، ستاد تشکیل دادند و کمک کردند تا میزبان شایسته‌ای برای قرقیزستان باشیم. همه ایران سرای من است. چه در تهران، اصفهان و چه مشهد. دوست داشتم این بازی در شهر امام هشتم برگزار شود، ولی متاسفانه همکاری‌های لازم نشد. امیدوارم مردم عزیز ایران هیچ وقت و هیچ وقت پشت تیم ملی‌شان را خالی نکنند. اصفهانی‌ها هم سرآمد هستند که در مسابقات باشگاهی می‌بینید. امیدواریم بتوانیم بازی اول را با قدرت شروع کنیم.

سرمربی تیم ملی با تاکید بر این که گروه تیم ملی در مقدماتی جام جهانی آسان نیست، گفت: برخی از دوستان طوری صحبت می‌کنند که شاید از فوتبال دور بودند. ما همه انتقادات را می‌پذیریم و همه آن‌ها عزیزان ما هستند، ولی همین قرقیزستان را ببینید که مقابل عربستان دقیقه ۹ اخراجی داد. از دقیقه ۵۲ هم ۹ نفره شد و در دقایق آخر هم نتیجه هم ۲ بر صفر شد. فوتبال در دنیا و آسیا به هم نزدیک شده و افرادی که این‌طور صحبت می‌کنند به نظرم اطلاعات‌شان ضعیف است. نه تنها قرقیزستان بلکه همه حریفان سرسخت هستند. در جام ملت‌های آسیا و اروپا نشان داده شد که فوتبال کشور‌ها به هم خیلی نزدیک شده، باید به همه تیم‌ها احترام بگذاریم و هیچ حریفی را هم دست کم نگیریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: