پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

با اعتراض ایران مدال مختاری نقره‌ای شد/ شکست گلبال برابر آمریکا/ صعود والیبال نشسته

در رقابت نمایندگان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک پاریس، صعود والیبال نشسته قطعی شد، مدال برنز مختاری به نقره تغییر کرد و گلبال ایران مقابل آمریکا تن به شکست داد.

کد خبر: ۱۷۱۴۰۸
۱۷:۰۶ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: تیم والیبال نشسته ایران امروز یکشنبه در دومین بازی خود در چارچوب بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ مقابل برزیل به برتری رسید.

در این دیدار که با استقبال تماشاگران در سالن "نورث پاریس" برگزار شد تیم ملی در سه ست پیاپی و با نتایج (۲۵-۱۲، ۲۵-۱۳، ۲۵-۱۹) مقابل برزیل به برتری رسید.

ایران روز نخست در گروه B مقابل اوکراین به برتری رسیده بود. مردان هادی رضایی روز سه شنبه در آخرین دیدار مرحله گروهی با آلمان بازی می‌کنند.

تیم ایران به عنوان پرافتخارترین تیم والیبال نشسته جهان به دنبال کسب هشتمین طلای پارالمپیک است.

 

با اعتراض ایران مختاری صاحب مدال نقره شد

رقابت‌های دوومیدانی در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۳ بازی‌های پارالمپیک امروز یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران در استادیوم استادوفرانس پاریس برگزار شد.

علیرضا مختاری نماینده کشورمان که مدال نقره پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد به مصاف حریفانی از کشور‌های کرواسی، سوریه مراکش، چک، گرجستان و لهستان رفت.

نماینده کشورمان با پرتابی به طول ۸.۶۹ بعد از نمایندگان گرجستان و مراکش در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را به گردن آویخت.

بعد از پایان این مسابقات کادر فنی تیم ملی به پرتاب‌های نمایندگان گرجستان و مراکش اعتراض کردند که پس از بازبینی فیلم‌های مسابقات توسط هیات ژوری، دو حرکت صحیح نماینده گرجستان هم خطا اعلام و از دور مسابقات حذف شد.

بدین ترتیب با حذف نماینده گرجستان، نماینده کشورمان صاحب مدال نقره شد و نماینده لهستان هم به مدال برنز رسید.

علی‌اصغر هادی‌زاده سرپرست تیم ملی دوومیدانی کشورمان در پارالمپیک پاریس با تایید این خبر اعلام کرد که مدال نقره علیرضا مختاری قطعی است.


شکست تیم ملى گلبال ایران مقابل آمریکا

تیم ملى گلبال ایران در سومین دیدار مرحله مقدماتی برابر آمریکا شکست خورد.

تیم ملى گلبال ایران که در دو بازى نخست خود در مرحله گروهى برابر فرانسه میزبان به برترى دست یافت و برابر برزیل قهرمان دوره قبلى به تساوى رسیده بود، امروز از ساعت ١٣:۱۵ به وقت پاریس برابر آمریکا قرار گرفت.

این دیدار در شرایطی آغاز شد که ایران می‌توانست در صورت پیروزی صدرنشین گروه خود لقب بگیرد.

با این حال از همان ابتدا با دریافت چند گل و از دست رفتن فرصت ها، آمریکا پیش افتاد و توانست برتری خود را تا پایان حفظ کند.

در پایان این بازی پرگل ایران با نتیجه ۱۴ بر ۷ شکست خورد، اما با یک برد و یک تساوی به عنوان تیم سوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

به نقل از رسانه پارالمپیک ایران، حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی در پایان بازی‌های امشب مشخص خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: