۳۰ آمار بازاریابی محتوا که باید بدانید

با ۳۰ آمار جذاب بازاریابی محتوا، با آخرین ترندهای بازاریابی دیجیتال به روز بمانید تا بتوانید استراتژی محتوایی خود را شکل دهید.

کد خبر: ۱۷۱۳۷۳
۰۹:۴۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: با ۳۰ آمار جذاب بازاریابی محتوا، با آخرین ترندهای بازاریابی دیجیتال به روز بمانید تا بتوانید استراتژی محتوایی خود را شکل دهید.

محتوا همچنان بر اکثر استراتژی‌های بازاریابی حاکم است و شواهدی وجود دارد که چنین ادعایی را تأیید می‌کند.

ساده‌ترین توصیف این است که بازاریابی محتوا جزء حیاتی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، آیا شما یک کسب و کار کوچک محلی را اداره می‌کنید یا یک شرکت چندملیتی بزرگ؟ در نهایت، محتوا بدون شک، نخستین منبع زنده است که بر وب و رسانه‌های اجتماعی تکیه دارد.

سئوی مدرن، در هر حالت و هدف، به طور مؤثر به بازاریابی محتوای بهینه شده تبدیل شده است، زیرا گوگل از کمپانی‌ها خواسته و همچنین به آنها پاداش می‌دهد تا محتوایی ایجاد کنند که تخصص، تجربه، اعتبار و قابل اطمینان بودن (E.E.A.T) را به نفع کاربران خود نشان دهد.

بازاریابی محتوا شامل تولید و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط، سرگرم‌کننده و پیوسته در قالب‌های مختلف متنی، ویدئویی و صوتی می‌شود. تمرکز اصلی باید بر جذب و نگه‌داری مخاطب هدف باشد، با هدف نهایی تبدیل کاربر به مشتری.

اما با این همه محتوا که روزانه تولید و به اشتراک گذاشته می‌شود، مهم است که با آخرین ترندها و بهترین روش‌های بازاریابی محتوایی به‌روز باشید. برای کمک به شما در این زمینه، ۳۰ آمار بازاریابی محتوا در ادامه آورده شده است که فکر می‌کنیم باید آنها را بدانید:

استفاده از بازاریابی محتوا

چند کسب و کار از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند و چگونه قصد دارند موفقیت شوند؟

1. به گزارش مؤسسه بازاریابی محتوا، ۷۳٪ از بازاریابان B2B و ۷۰٪ از بازاریابان B2C از بازاریابی محتوا به عنوان یک بخش از استراتژی بازاریابی کلی خود استفاده می‌کنند.

2. ٪۹۱ از حرفه‌ای‌های بازاریابی که توسط Semrush مورد تحقیق قرار گرفته‌اند، در سال ۲۰۲۱ موفقیت زیادی در زمینه بازاریابی محتوا داشتند.

3. یک مطالعه بازاریابی محتوای B2B انجام شده توسط CMI نشان داد که ۴۰٪ از بازاریابان B2B یک استراتژی بازاریابی محتوا با سند رسمی دارند؛ ۳۳٪ استراتژی دارند اما به شکل رسمی سند نشده است و ۲۷٪ هیچ استراتژی‌ای ندارند.

4. نیمی از تمام بازاریابان اعلام کرده‌اند که بخشی از بازاریابی محتوا را به صورت خارجی به عهده گرفته‌اند.

5. ویروس کرونا باعث افزایش ۲۰۷ درصدی استفاده از محتوا شد.

استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی‌هایی که بازاریابان محتوا استفاده چه چیزهایی هستند؟

6. ٪۸۳ از بازاریابان باور دارند که ایجاد محتوای با کیفیت بالاتر و کمتر اغلب، مؤثرتر است.

7. در یک مطالعه تحقیقاتی از Statista در سال ۲۰۲۲ در میان بازاریابان جهانی، ۶۲٪ از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که معتقدند برای مشتریان خود "همیشه آماده" بودن مهم است، در حالی که ۲۳٪ فکر می‌کنند که ارتباطات محتوایی برای اهداف هدف گذاری شخصی‌سازی بسیار مؤثر هستند.

انواع محتوا

اولین اشتباه این بود که بازاریابی محتوا با انتشار وبلاگ مشابهت زیادی داشت، اما وب و محتوا به صورت فراتر از متن تحول یافته‌اند و به فرمت‌های صوتی، ویدئویی، تعاملی و متا گسترش یافته‌اند. در زیر چند آمار درباره نحوه روند و عملکرد انواع مختلف محتوا آورده شده‌اند.

8. سه نوع برتر محتوا که تیم‌های بازاریابی در سال ۲۰۲۲ ایجاد می‌کنند، شامل ویدئوها، وبلاگ‌ها و تصاویر بوده‌ است.

9. مقالات و پست‌های کوتاه (۸۳٪) و ویدئوها (۶۱٪) دو نوع برتر محتوا هستند که بازاریابان B2C در یک سال گذشته از آن‌ها استفاده کرده‌اند. استفاده آن‌ها از مقالات بلند از ۲۲٪ سال قبل به ۴۲٪ افزایش یافته است.

10. محتوای ویدئویی کوتاه مانند ویدئوهای TikToks و Instagram Reels به عنوان مؤثرترین نوع محتوای رسانه‌های اجتماعی شناخته شده است.

11. ٪۴۰.۸ از بازاریابان گفته‌اند که گرافیک‌های اصلی (اینفوگرافیک، طراحی‌ها) به آن‌ها کمک کرده‌اند تا در سال ۲۰۲۰ به اهداف بازاریابی خود برسند (منبع: Venngage).

12. ٪۷۲ از بازاریابان B2C انتظار داشتند که سازمانشان در سال ۲۰۲۲ در بازاریابی ویدئویی سرمایه‌گذاری کنند (منبع: CMI).

13. محتوای کوتاه (۹۰۰-۳۰۰کلمه) ۲۱٪ کمتر ترافیک و ۷۵٪ کمتر لینک پشتیبانی را نسبت به مقالات با طول متوسط (۱۲۰۰-۹۰۰کلمه) جذب می‌کند (منبع: Semrush State of Content Marketing 2022).

14. محتوای تعاملی ۵۲.۶٪ بیشتر از نظرات نسبت به محتوای استاتیک، با خریدارانی که میانگین ۸.۵ دقیقه روی محتوای استاتیک و ۱۳ دقیقه روی محتوای تعاملی صرف می‌کنند، واکنش می‌گیرند (منبع: Mediafly).

توزیع محتوا

تنها تولید و انتشار محتوا کافی نیست. برای موفقیت یک استراتژی محتوا، باید محتوا را از طریق کانال‌هایی توزیع کرد که توسط مخاطبان هدف کسب و کار فراهم شده‌اند.

15. در یک سال گذشته، فیسبوک به عنوان برترین کانال توزیع برای بازاریابان B2C بود و نتایج بهترین را به دنبال داشت (منبع: CMI).

16. بازاریابان B2B به CMI گزارش دادند که لینکدین به عنوان متداول‌ترین و مؤثرترین کانال توزیع اجتماعی عالی است.

17. ٪۸۰ از بازاریابان B2B که از توزیع پرداختی استفاده می‌کنند، از تبلیغات پرداختی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند (منبع: CMI).

استفاده از محتوا

هنگامی که محتوا به مخاطبان می‌رسد، مهم است که درک کنیم چگونه مخاطبان از محتوا استفاده می‌کنند یا به عبارت دیگر، نتیجه این محتوا چه تاثیری برای آن‌ها خواهد داشت.

18. یک مطالعه از DemandGen در سال ۲۰۲۱ نشان داد که ۶۲٪ از افرادی که در تصمیمات خرید B2B دخیل بودند، بیشتر به محتوای عملی مانند مطالعات موردی و محتوای تصویری مانند وبینارها اعتماد می‌کنند تا راهنمایی در تصمیمات خرید خود داشته باشند و همچنین این مطالعه بر اهمیت بیشتری به قابل اعتمادی منبع تاکید می‌کند.

19. خریداران حاضرند حداکثر ۵ دقیقه به بررسی فرمت‌های محتوا بپردازند. (منبع: نظرسنجی ترجیحات محتوای DemandGen)

20. اخیراً در یک پست، بلاگر معروف، رایان رابینسون، اعلام کرده است به طور میانگین خواننده حدود ۳۷ ثانیه زمان صرف مطالعه یک وبلاگ می‌کند.

21. ٪۶۵ از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی DemandGen گفته‌اند که به نظرات همتایان، محتوای تولید شده توسط کاربران و تحلیلگران شخص ثالث نسبت به محتوای تولید شده توسط شرکت اعتبار بیشتری می‌دهند.

عملکرد بازاریابی محتوا

یکی از دلایل اصلی که باعث رشد بازاریابی محتوا شده است، قابلیت اندازه‌گیری، بهینه‌سازی و ارتباط آن با بازگشت سرمایه (ROI) است.

22. به گزارش بازاریابان B2C به CMI، سه هدف اصلی که بازاریابی محتوا به آنها کمک می‌کند شامل ایجاد آگاهی از برند، ایجاد اعتماد و آموزش مخاطبان هدف است.

23. بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر لید (فرصت فروش) نسبت به بازاریابی سنتی تولید می‌کند، در عین حال هزینه آن ۶۲٪ کمتر از دیگری است (منبع: CMI).

24. ٪۵۶ از بازاریابانی که از وبلاگ‌نویسی بهره می‌برند، می‌گویند که این راهکار مؤثر است و ۱۰٪ از آنها می‌گویند که بیشترین بازگشت سرمایه (ROI) را ایجاد می‌کند (منبع: تحقیقات بلاگ Hubspot).

25. بیش از ۶۰٪ از بازاریابان موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود را از طریق فروش اندازه‌گیری می‌کنند (منبع: گزارش وضعیت بازاریابی Hubspot، ۲۰۲۱)

بودجه بازاریابی محتوا

تغییرات بودجه و تمایل به سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های خاص بازاریابی، نشان‌دهنده‌ی خوبی از این است که چقدر این استراتژی‌ها در سطح کلان محبوب و مؤثر هستند. آمار زیر نشان دهنده این است که به نظر بازاریابان به ارزش محتوا پی برده‌اند.

26. ٪۶۱ از بازاریابان B2C در مطالعه ۲۰۲۱ CMI گفته‌اند که بودجه بازاریابی محتوایی سال ۲۰۲۲ آنها از بودجه سال ۲۰۲۱ بیشتر خواهد بود.

27. ٪۲۲ از بازاریابان B2B گفته‌اند که ۵۰٪ یا بیشتر از کل بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، ۴۳٪ از آنها دیده‌اند که بودجه بازاریابی محتوایی آنها از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ افزایش یافته است و ۶۶٪ انتظار دارند که در سال ۲۰۲۲ دوباره افزایش پیدا کند (منبع: CMI).

چالش‌ها

تمامی شکل‌های بازاریابی با چالش‌هایی مرتبط با زمان، منابع، تخصص و رقابت همراه هستند. شناخت چالش‌ها به صورت مستقیم و روبرو شدن با آن‌ها با استراتژی‌های خوب و دقیق، بهترین راه برای غلبه بر آنها و دستیابی به موفقیت است.

28. چالش‌های برجسته شامل "جذب لید مناسب با استفاده از محتوا" (۴۱٪)، "تولید ترافیک کافی و تبلیغ محتوا" (۳۹٪)، "ایجاد محتوایی که با مخاطب هدف ما همخوانی داشته باشد" (۳۱٪)، و "اثبات بازگشت سرمایه (ROI) محتوای " (۳۰٪) بوده‌اند. (منبع: گزارش وضعیت بازاریابی محتوای Semrush 2022)

29. تغییرات در الگوریتم‌های جستجو/سئو (۶۴٪)، تغییرات در الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی (۵۳٪)، و مدیریت داده/تجزیه و تحلیل (۴۸٪) از جمله نگرانی‌های اصلی بازاریابان B2C هستند. (منبع: CMI)

30. ٪۴۷ از افراد به دنبال زمانی برای استراحت از دستگاه‌های متصل به اینترنت مثل لپتاپ و موبایل هستند که دلیل آن خستگی دیجیتال نام دارد. (منبع: نظرسنجی EY)

زمان شروع فرا رسیده است

همان‌طور که به وضوح مشاهده می‌کنید و شاید از پیش احساس کرده باشید، بازاریابی محتوا می‌تواند یک راه بسیار مؤثر و اقتصادی برای تولید سرنخ (لید)، افزایش آگاهی از برند و ترغیب به فروش باشد. آنهایی که مایل به ساخت یک استراتژی محتوای مستند و اجرای آن از طریق تولید، توزیع و بهینه‌سازی محتوای مخاطب هستند، می‌توانند مزایای قابل توجهی برای کسب و کار خود به دست بیاورند.

ترجمه شده از مقاله:

https://www.searchenginejournal.com/content-marketing-statistics/475206/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: