خودرو‌هایی در شهر‌های مختلف در آب غرق شده‌اند

طوفان و سیل در ژاپن؛ ۶ نفر کشته شدند

طوفان روز شنبه با عبور از ژاپن مناطق وسیعی از این کشور را در بر گرفت و با جاری کردن سیل جان دست‌کم ۶ نفر را گرفت.

کد خبر: ۱۷۱۳۱۵
۱۲:۴۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: تصاویر پخش شده در شبکه NHK ژاپن نشان می‌دهد که این طوفان مناطق گسترده‌ای از ژاپن را تحت تاثیر قرار داده و باعث لغزش زمین و هشدار جاری شدن سیل در صد‌ها کیلومتری مرکز طوفان شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی سقف برخی از خانه‌ها از جا کنده شده و خودرو‌هایی در شهر‌های مختلف در آب غرق شده‌اند.

آژانس مدیریت آتش‌نشانی و بلایای طبیعی ژاپن می‌گوید علاوه بر ۶ کشته یک نفر هم مفقود شده و بیش از یکصد نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. طبق اعلام شرکت برق منطقه کیوشو، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خانه در استان کاگوشیما در جنوب کیوشو بدون برق هستند.

طوفان در ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه به وقت محلی در حدود ۴۸۰ کیلومتری جنوب غربی توکیو در اقیانوس آرام قرار داشت سیل را در مناطق مختلف ژاپن به راه انداخته است. سرعت باد در برخی از مناطق حتی تا ۲۵ متر در ثانیه یا ۹۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

از زمان ورود طوفان، مقامات در سراسر کشور هشدار سیل و لغزش زمین صادر کرده‌اند و خدمات هوایی و ریلی را متوقف کرده و کارخانه‌ها را تعطیل کرده‌اند.

شبکه NHK گزارش داده که پیش‌بینی می‌شود به تدریج در آخر هفته از شدت این طوفان کم شود، اما همچنان انتظار می‌رود باران‌های شدید را به همراه داشته باشد که خود این می‌تواند باعث جاری شدن سیل بشود.

در سال‌های اخیر سونامی، لغزش زمین و جاری شدن سیل که همگی از اثرات گرم‌شدن کره زمین هستند در ژاپن به شکل قابل توجهی افزایش یافته و با وجود تدابیر فراوان و زیرساخت‌های مناسبی که این کشور برای مقابله با چنین بلایای طبیعی در نظر گرفته همچنان شاهد این هستیم که در هر یک از موارد تلفات انسانی به همراه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: