دستمزد‌ها در آلمان بالاتر از نرخ تورم است

درحالی که در برخی کشورها میزان حقوق‌ها پایین‌تر از نرخ تورم است، اما دستمزد‌ها در آلمان در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از نرخ تورم بوده است.

کد خبر: ۱۷۱۲۵۸
۲۱:۰۱ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دستمزد‌ها در آلمان در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از نرخ تورم بوده و به‌طور متوسط در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

به نقل از دویچه‌وله، بنا بر اعلام اداره آمار فدرال آلمان، افزایش دستمزد‌ها در این کشور برای پنجمین بار متوالی اجرایی شده است.

موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو در مونیخ پیش‌بینی کرده است، نرخ تورم در ماه‌های آینده به زیر دو درصد خواهد رسید که هدف بانک مرکزی اروپا است.

قواعد اتحادیه اروپا در مورد حداقل دستمزد رقمی را مشخص نکرده، اما برای به روزرسانی و تعیین آن استاندارد‌هایی را در نظر گرفته است.

مطابق این استاندارد‌ها کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌توانند نسبت به وضعیت اقتصادی و میزان تولید ناخالص داخلی حداقل دستمزد‌های قانونی متفاوتی داشته باشند، اما لازم است آن را با توجه به میزان تورم افزایش دهند.

در عمل و به خصوص در کشور‌هایی مانند آلمان حداقل دستمزد تعیین شده در قانون شامل بخشی از شاغلان می‌شود و چانه‌زنی بر سر میزان افزایش حقوق به طور عمده میان کارفرمایان و اتحادیه‌های صنفی صورت می‌گیرد و گاهی با کشمکش‌های طولانی و اعتصاب‌های موقت و هشدارآمیز همراه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: