جنگ غزه ادامه دارد

موافقت حماس با آتش‌بس ۷ روزه در غزه

جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش با پیشنهاد آتش‌بس هفت روزه برای انجام واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه موافقت کرده است.

کد خبر: ۱۷۱۲۵۳
۱۹:۲۹ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش با پیشنهاد آتش‌بس هفت روزه اعلام شده از سوی دبیرکل سازمان ملل در ۱۶ ماه اوت جاری برای انجام واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه موافقت کرده است.

به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، جهاد طه، سخنگوی رسمی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز پنجشنبه تأکید کرد که این جنبش از زمان اعلام آتش بس بشردوستانه ۷ روزه توسط دبیر کل سازمان ملل متحد در ۱۶ اوت جاری، با آن موافقت کرده است.

جهاد طه در ادامه افزود که موافقت حماس با پیشنهاد آتش بس هفت روزه، با هدف فراهم شدن زمینه برای آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به منظور انجام واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه بوده است.

سخنگوی جنبش حماس از همه سازمان‌ها و نهاد‌های بشردوستانه خواست که به وظایف بشردوستانه خود در قبال مردم فلسطین در نوار غزه عمل کنند و افزود: رژیم اشغالگر باید با این آتش‌بس موافقت کنند و نه اینکه طفره برود و با فریبکاری و به بهانه‌های مختلف از جمله تعیین مکان‌های خاص برای واکسیناسیون، از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: جنبش حماس از سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و همه سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهد که به وظایف انسانی و امدادی خود در قبال مردم غزه عمل کنند و اقدامات غیرانسانی رژیم اشغالگر به ویژه تلاش‌های آن برای خنثی کردن آغاز روند واکسیناسیون حدود ۶۴۰ هزار کودک زیر ده سال، به اضافه ۵۰ کودک متولد شده پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را افشا کنند.

در این زمینه، منابع مصری در گفتگو با العربی الجدید پیش‌ینی کردند که طی چند روز آینده یک آتش بس بشردوستانه در غزه برای اجرای کمپین واکسیناسیون فلج اطفال آغاز خواهد شد.

آن‌ها توضیح داد که آتش بس مورد انتظار از سه تا پنج روز در ساعات روز ادامه خواهد داشت و شامل مناطقی که نیرو‌های ارتش اشغالگر اسرائیل در آن حضور دارند، نخواهد بود.

منابع مذکور اشاره کردند که آتش‌بس برای واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه، در جریان سفر اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به مصر مورد بحث قرار گرفت.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که تل آویو با آتش بس بشردوستانه موقت در نوار غزه موافقت کرده است تا واکسیناسیون فلج اطفال انجام شود. این در در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو در پاسخ به اطلاعات منتشر شده در این خصوص اعلام کرد: آنچه بر سر آن توافق شده «یک آتش بس نیست، بلکه صرفاً اختصاص مکان‌های خاص در نوار غزه برای انجام واکسیناسیون است».

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: