هاآرتص اعلام کرد

سواستفاده نتانیاهو از انتخابات آمریکا

«بن ساموئلز»، خبرنگار روزنامه هاآرتص در واشنگتن مدعی شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به جای تلاش برای توافق آتش ‌بس، به دنبال استفاده از فرصت انتخابات در آمریکا و ماندن در قدرت است.

کد خبر: ۱۷۱۱۸۵
۱۷:۳۵ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: خبرنگار روزنامه هاآرتص در واشنگتن گفت که به رغم عصبانیت و ناراحتی خانواده‌های اسرا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به جای تلاش برای توافق آتش‌بس و بازگردانی اسرا، به دنبال استفاده از فرصت فصل انتخابات در آمریکا برای تحریک افکار عمومی و حفظ وضعیت آشوب‌زده‌ای است که به ماندن او در قدرت کمک می‌کند.

«بن ساموئلز» خبرنگار روزنامه هاآرتص در واشنگتن با حضور در یک پادکست این رسانه گفت که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا که معتقدند پیروزی «کامالا هریس» جایگاه جناح مترقی در حزب دموکرات را که حامی فلسطین است تقویت خواهد کرد باید به کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که هفته پیش در شیکاگو برگزار شد، نگاه کنند که در آن شواهد کمی برای استدلال این ایده می‌یابند.

به گفته ساموئلز، در حالی که هریس در کانون توجه‌های کنوانسیون بود، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه بایدن در غرب آسیا برای حصول یک توافق آتش‌بس تلاش می‌کرد که موجب بازگرداندن اسرای اسرائیلی و جلوگیری از خصومت‌ها بین اسرائیل، حزب‌الله و لبنان می‌شد.

این خبرنگار هاآرتص پس از شرکت در گردهم‌آیی کنوانسیون‌های هر دو حزب، بر این باور است که بسیار بعید است رژیم صهیونیستی جز کلید زدن یک جنگ منطقه‌ای در مقیاس بزرگ که آمریکا را نیز درگیر خواهد کرد، تحت تاثیر این که چه کسی رئیس‌جمهور بعدی شود، اقدام اساسی دیگری انجام بدهد.

او گفت: این به این معنی نیست که نتانیاهو از فصل انتخابات به نفع خود استفاده نخواهد کرد. انتخابات ریاست‌جمهوری کانال دیگری برای تغذیه این آشوب برای او ایجاد می‌کند. او در این موقعیت می‌تواند نامزد‌های انتخاباتی را به جان هم بیاندازد و از این فرصت برای تحریک عامه مردم در اسرائیل استفاده کند تا نشان دهد که روی دیگر نخست‌وزیری او چه چیزی قرار دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: