وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد

برنامه ویژه کرمانی‌ها برای آثار ثبت‌شده در یونسکو

محمدرضا وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، گفت: کرمان با ۱۰ اثر، بالاترین اثر ثبت شده کشور در میراث جهانی یونسکو را دارد و برای این آثار برنامه ویژه‌ای تهیه و تدوین شده است.

کد خبر: ۱۷۱۰۴۲
۱۲:۲۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان کرمان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، گفت: کرمان با ۱۰ اثر، بالاترین اثر ثبت شده کشور در میراث جهانی یونسکو را دارد و برای این آثار برنامه ویژه‌ای تهیه و تدوین شده است.

محمدرضا وحیدی با تبریک هفته دولت، اظهار داشت: در سال جاری رشد اقتصادی برنامه‌ریزی شده برای استان کرمان ۷.۴ درصد است که در برنامه‌ها و بخش‌های مختلف برای آن برنامه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ برنامه اجرایی در استان کرمان تهیه و تدوین شده که باید به کمک همه دستگاه‌های اجرایی استان عملیاتی شوند، گفت: هدف اصلی تمامی دستگاه‌ها، ارتقای رضایتمندی ارباب رجوعان بوده و مبنای کار تمامی اقداماتی که در دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود بر رضایتمندی مراجعان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، گفت: مهمترین برنامه در نظر گرفته شده در استان کرمان، اصلاح نظام اداری است تا مراجعان ما در کمترین زمان ممکن بتوانند خدمات لازم را از دستگاه‌های دولتی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا فرآیند ارائه خدمت دستگاه‌های اجرایی کرمان مورد بازنگری قرار گرفته است، ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده یکی از مواردی که بیشترین نارضایتی را به همراه داشته در حوزه خدمات مشترک بین دستگاهی بوده است.

وحیدی با بیان اینکه ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع محدودی که در اختیار داریم، مورد دیگری است در مورد توجه قرار گرفته، افزود: افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلفی، چون انرژی، آب و نهاده‌های کشاورزی، که ناترازی‌هایی را در این بخش‌ها داریم، به صورت جدی در برنامه است.

وی با اشاره به اینکه فعال‌سازی بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه راکد مورد دیگر است که در استان برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آن شده است، گفت: این بنگاه‌ها شناسایی شده و تلاش می‌کنیم که با کمک سیستم قضایی استان این بنگاه‌ها را از وضعیت راکد و نیمه راکد خارج و آن‌ها را فعال کرده و ارتقای بهره‌وری در سرمایه این بنگاه‌ها را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، بیان کرد: آمار و اطلاعات و رصد و پایش طرح‌ها و پروژه‌های کلان استان کرمان مورد دیگری بود که در استان کرمان با آن مواجه بودیم.

وی ادامه داد: سامانه‌ای در استان در حال تهیه و تدوین است که تمام دستگاه‌های اجرایی آمار و اطلاعات را وارد سامانه کرده و این آمار به صورت آنلاین در اختیار پژوهشگران، دستگاه‌های اجرایی و همه تصمیم‌گیرندگان استان قرار می‌گیرد تا بتوانیم برنامه‌ریزی به روزتری داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به اینکه گردشگری حوزه دیگری است که در استان کرمان به طور جد به آن پرداخته شده است، بیان کرد: استان کرمان بالاترین اثر ثبت شده کشور در میراث جهانی یونسکو را دارد و ۱۰ اثر استان کرمان در یونسکو ثبت شده و باید از این ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای آثار ثبت شده کشور در میراث جهانی یونسکو داریم، گفت: باید تلاش کنیم که بتوانیم سهم گردشگری را در اقتصاد استان ارتقا دهیم و در این زمینه برای آثار جهانی استان کرمان برنامه ویژه‌ای تهیه و تدوین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، افزود: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی ما به ویژه کاروانسرا، مالکیت بخش خصوصی دارند و درخواست داریم که بخش خصوصی همکاری داشته تا این آثار به گردونه گردشگری استان اضافه شوند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: