نرخ ارز در ایران

قیمت دلار بالا می‌رود؟

بازار ارز در اولین روز هفته به دلیل تعطیلی روز یکشنبه رونق چندانی نداشت و حجم معاملات نسبت به سایر روز‌های هفته گذشته کمتر بود.

کد خبر: ۱۷۰۹۹۶
۱۷:۰۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: قیمت دلار روز شنبه به دلیل قرارگیری میان دو تعطیلی رونق چندانی نداشت و کاهش محدودی را تجربه کرد. در حالی که کارشناسان اقتصادی برای هفته پیش رو روند باثباتی را پیش‌بینی کرده بودند، اما افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه طی روز یکشنبه و در زمان بسته بودن بازارها، قیمت تتر را با رشد ۱۰۰۰ تومانی، وارد کانال ۵۹ هزار تومانی کرد.

قیمت دلار در هفته گذشته با بازدهی منفی به کار خود پایان داد و روز شنبه اولین هفته معاملاتی شهریور با کاهش محدودی در نیمه پایینی کانال هشتم از کریدور پنجم بسته شد.

بازار ارز در اولین روز هفته به دلیل تعطیلی روز یکشنبه رونق چندانی نداشت و حجم معاملات نسبت به سایر روز‌های هفته گذشته کمتر بود.

کارشناسان اقتصادی با وجود آرامش نسبی در منطقه خاورمیانه و ارسال برخی سیگنال‌ها از سوی وزیر امور خارجه مبنی بر بهبود روابط سیاسی با سایر کشورها، روز‌های آرامی را در هفته ابتدایی شهریور برای بازار‌های مالی پیش‌بینی می‌کنند، البته به این شرط که منطقه هم در آرامش باشد.

پیش بینی قیمت دلار

حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه اعلام کرد که در پاسخ به ترور فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی خود در حمله ۳۰ ژوئیه اسرائیل به بیروت، حمله گسترده‌ای را علیه چند پایگاه این رژیم آغاز کرده است. اگرچه رژیم صهیونیستی مدعی حملات «پیشگیرانه» به لبنان و انهدام ده‌ها سکوی پرتاب موشک حزب‌الله است، اما حزب‌الله نیز، نقشه اهداف عملیاتی خود را منتشر کرده است. با توجه به هشدار امنیتی ۴۸ ساعته در فلسطین اشغالی و گشایش ۲۴۰ پناهگاه عمومی در سرزمین‌های اشغالی، به نظر می‌رسد این رژیم، حملات حزب‌الله را جدی و بی‌سابقه در نظر گرفته است.

همچنین با وجود اینکه امید می‌رفت مذاکرات قاهره به آتش بس میان رژیم صهیونیستی و غزه منتهی شود، اما همچنان مذاکرات ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نماینده کاخ سفید در امور خاورمیانه در قاهره با مقام‌های مصر و قطر درباره آتش‌بس و تبادل اسرا پشت در‌های بسته ادامه دارد و بر اساس رخداد‌های صبح روز یکشنبه امید چندانی برای به ثمر نشستن این مذاکرات نیست.

این در حالی است که قیمت تتر، تحت تاثیر تشدید تنش در منطقه خاورمیانه افزایش ۱۰۰۰ تومانی داشته و به کانال ۵۹ هزار تومانی ورود کرده است. این ارز دیجیتال در لحظه نگارش این گزارش در سطح ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومانی ایستاده است.

این رشد قیمت می‌تواند برای روز دوشنبه آلارم افزایش قیمت دلار و ورود به کانال بالاتر را به صدا درآورد. باید اشاره داشت که قیمت دلار در معاملات پشت خطی نیز افزایش یافته و وارد کانال نهم از کریدور پنجم شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: