معین خودرو در صدر

آمار ترخیص خودروهای وارداتی اعلام شد

«محمد رضوانی‌فر»، رئیس کل گمرک ایران، آمار جدیدی را از تعداد ترخیص خودرو‌های وارداتی منتشر کرد. شرکت معین خودرو در این حوزه پیشتاز است.

کد خبر: ۱۷۰۹۶۲
۲۰:۵۰ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: «محمد رضوانی‌فر»، رئیس‌کل گمرک ایران، آمار جدیدی را از تعداد ترخیص خودرو‌های وارداتی منتشر کرد. به گفته او، پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۴ دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده‌اند. ارزش این خودرو‌ها ۳۱۷ میلیون و ۴۷۶ هزار دلار بوده است.

به نقل از دیجیاتو، به عبارتی، ارزش میانگین هر خودرو وارداتی ترخیص‌شده در سال ۱۴۰۳، حدود ۲۰,۴۷۷ دلار بوده است. اگر همین روند تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه داشته باشد، در پایان امسال بیش از ۳۷ هزار خودرو خارجی جدید به کشورمان وارد می‌شوند که این رقم در شرایط فعلی مطلوب به حساب می‌آید.

ترخیص خودرو‌های وارداتی در سال ۱۴۰۳، نسبت به سال ۱۴۰۲ سرعت گرفته است. در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۳۰۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۸ میلیون و ۳۶۷ هزار دلار وارد کشور شده بودند؛ بنابراین در سال ۱۴۰۳، شاهد رشد ۱۱ برابری ترخیص خودرو‌های وارداتی از گمرکات کشور هستیم.

معین خودرو، پیشتاز در ترخیص خودرو‌های وارداتی

عنوان نخستین واردکننده خودرو در این مدت، به شرکت معین خودرو ایرانیان می‌رسد. این شرکت از ابتدای ۱۴۰۳ تاکنون، ۴۵۱۸ دستگاه خودرو خارجی را به کشورمان وارد کرده است. معین خودرو در دوره‌های قبلی واردات خودرو، اقدام به واردات مدل‌های پورشه می‌کرد، اما در دور جدید، تویوتا کرولا و تویوتا لوین خودرو‌های وارداتی این شرکت را تشکیل می‌دهند. قیمت مناسب تویوتا کرولا در مقایسه با دیگر خودرو‌های وارداتی و محبوبیت بالای این خودرو در ایران، باعث شده استقبال گسترده‌ای از معین خودرو برای واردات این خودرو بشود.

در سال ۱۴۰۳، دومین شرکت بزرگ واردکننده خودرو به کشور سایپا است. این شرکت طی پنج‌ماه نخست ۱۴۰۳، ۳۱۰۸ دستگاه خودرو وارد کرده است. خودرو‌های وارداتی سایپا محصولات چانگان هستند و شامل ۲ کراس‌اوور چانگان CS۵۵ پلاس و چانگان CS۳۵ پلاس می‌شوند.

گروه بهمن سومین واردکننده بزرگ خودرو به کشور در سال ۱۴۰۳ لقب گرفته است. این شرکت از طریق زیرشاخه وارداتی خود با نام بی‌ام کارز اقدام به واردات خودرو می‌کند. سبد محصولات وارداتی گروه بهمن گسترده و متنوع است. بستیون T۷۷، هونگچی H۵، هونگچی E-QMS، سانگ یانگ کوراندو و هاوال H۶ برخی از خودرو‌های وارداتی گروه بهمن برای بازار ایران هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: