افاضات اضافه

وفاق ملی یعنی خواص مراقب باشند عوام شاخ‌شان نزنند

عوام الملک مانند هفته‌های گذشته نامه‌ای جدید برای مسعود، رییس برنده خواص‌الدوله نوشته و از مرگ آلن تا ماجرای وفاق ملی و پلمب لانه جاسوسی آلمان را زیر ذره‌بین برده است.

کد خبر: ۱۷۰۸۶۹
۱۳:۰۴ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 

رییس برنده خواص‌الدوله، حضرت آقای مسعود دامت فتوحاته.

سلام علیکم.

درگذشت آکتور عزیز و محبوب همسن و سالان خواص محترم، آلن فرانسوی، که کمی بعد از عنفوان جوانی به دیار باقی شتافت را خدمت حضرتعالی و بقیه خواص که با آن مرحوم و فیلم‌هایش خاطرات زیادی دارند تسلیت می‌گویم. انتظار داشتم سلف شما، محمود، به مانند درگذشت بقیه آکتور‌ها و ورزشکار‌های غربی دو خطی پیام تسلیت صادر کند که متاسفانه نکرد. گویا تمرکز محمود بیشتر روی حوزه آمریکاست. به نظرم از حسن بخواه که از حالا به بعد همین کار را درباره اروپایی‌ها بکند. مخصوصا که جواد هم بعد از آخرین استعفایش، وقت کافی را برای نوشتن این جور متن‌ها از طرف حسن دارد. اصلا دیپلماسی کامل و استفاده از ظرفیت همه روسای سابق خواص‌الدوله به جز آقاسید محمد یعنی همین.

آقا مسعود!
نامه قبلی را که نوشتم، یکی از عوام به نام محسن در کانال تلگرامی دیدارنیوز برای من نوشت که تو که اینقدر شجاعی لطفا یک صدم این انتقاد‌ها را از رییس خواص‌الرعایا و یک هزارمش را از یک نفر دیگر انجام بده تا مشخص شود چه کاره‌ای. راستش را بخواهی ما اگر قرار بود اینقدر شجاع باشیم که آن وقت از انتخاب تو به عنوان رییس خواص‌الدوله استقبال نمی‌کردیم. اصلا قرار شد تو رییس خواص‌الدوله بشوی که ما از تو انتقاد کنیم. وگرنه که مثل قبل خاطرات روزانه می‌نوشتم و از همه خواص و به ویژه روسایشان تعریف می‌کردم. واقعا هم به محسن مذکور دسترسی ندارم که بگویم کدام عوام عاقلی می‌رود از کلیددار زندان انتقاد کند که من از غلامحسین انتقاد بکنم. عجیب هم هست که بعد از این همه سال افاضات اضافه نویسی نفهمیده حضرت عوام‌الملک چه کاره است و اصرار دارد من کاری کنم که غلامحسین کاری کند که عوام بفهمند من چه کاره‌ام.

خوشبختانه این هفته برای تو و خواص‌الدوله‌هایت و کلیه خواص به جز امیرحسین و حمید و چند نفر دیگر هفته خیلی خوبی بود و موفق شدید بین خودتان وفاق ملی کنید و همه خواص‌الدوله‌هایت تایید اکثریت خواص‌المله‌ها را بگیرند. مبارکتان باشد. اصلا وفاق ملی یعنی همین که خواص با هم خوب باشند و از هم حمایت کنند و مراقب باشند که عوام شاخ‌شان نزنند. اخباری هم که به دستم رسید نشان داد خوشبختانه نظمیه‌ها در این هفته طوری وظایف خودشان را به خوبی انجام داده‌اند که عوام پررو نشوند و فکر نکنند که وقتی از وفاق ملی می‌گویید به آن‌ها ربطی دارد. مثلا شنیدم درست وسط چهارراه ولیعصر تهران یکی از نظمیه‌های دلاور که لباس شخصی به تن داشته ناگهان به پرواز درآمده و خود را روی کاپوت اتوموبیل یکی از نسوانی که هنوز نفهمیده باید به میل خودش آنطور که خواص می‌خواهند لباس بپوشد انداخته و اتوموبیلش را متوقف و توقیف کرده است. یا چند نظمیه دلاور دیگر در باریکترین قسمت خیابان درکه تهران راه اتوموبیل‌ها را سد کرده‌اند و یکی یکی چک می‌کنند که هر کسی قبلا داخل اتوموبیلش یک نسایی بوده که مرتکب فعل خطرناک باد دادن گیسوان شده نتواند قسر در برود و اتوموبیلش به پارکینگ منتقل شود و خودش پیاده برگردد و در مسیر به کار‌های زشتش فکر کند. همچنین رشادت‌های نظمیه‌های عزیز در پلمب کردن لانه جاسوسی دولت آلمان که از زمان امپراطوری پروس تا همین الان مشغول توطئه علیه کشور بوده‌اند را شنیدم و عکس‌هایش را دیدم. واقعا به وجد آمدم. تبریک می‌گویم. آن صحنه‌ای که آن نظمیه دلاور با آن نقاب مشکی تابلوی آن لانه جاسوسی را از جا می‌کند پایان سال‌ها استعمار این دولت متجاوز و متخاصم غربی بود که در این سال‌ها در آن مکان در پوشش آموزش زبان آلمانی سعی در نفوذ در بین عوام و تخلیه اطلاعاتی ایشان را داشت. اصلا آلمان‌ها اگر نیت بدی نداشتند به چه دلیل باید در وسط تهران زبان آلمانی را به عوام ما آموزش دهند. درستش این بود که کلاس‌های زبان فارسی دایر کنند. عجیب است که قبلا خواص ما حواس‌شان به این مساله مهم نبوده است. ماندن اسماعیل در پست ریاست خواص‌الدوله‌های امور امنیتی قطعا این حسن را دارد که بیشتر از قبل مراقب توطئه‌های مشترک عوام و غربی‌ها خواهید بود که وفاق ملی بین خواص آسیبی نبیند.

در پایان روز طبیب را به تو و بقیه اطبای کشور تبریک می‌گویم. پرستار‌ها هم خودشان خوب می‌شوند. عیبی ندارد.

حضرت عوام‌الملک
طهران
پنجشنبه، یک شهریور سنه یکهزار و چهارصد و سه شمسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: