جنایات اسرائیل ادامه دارد

۳۲۱ روز جنگ، بیش از ۴۰ هزار شهید

جنگ اسرائیل علیه نوار غزه وارد سیصد و بیست و یکمین روز خود شد و مناطق مسکونی همچنان هدف حملات ارتش اسرائیل قرار دارد. تازه‌ترین شمار قربانیان این حملات از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۰ هزار و ۲۶۵ شهید و ۹۳ هزار و ۱۴۴ زخمی رسیده است.

کد خبر: ۱۷۰۸۵۱
۱۹:۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در روز ۳۲۱ جنگ، آمار شهدای غزه به ۴۰ هزار و ۲۶۵ تن رسید.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شده و در نتیجه این حملات ۴۲ نفر شهید و ۱۶۳ نفر زخمی شدند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد تعدادی از قربانیان زیر آوار هستند و اورژانس و دفاع مدنی قادر به دستیابی به اجساد آن‌ها نیستند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد در غزه بیش از ۹۴ هزار زخمی وجود دارد و مجروحان غزه نیازمند ۵۰۰ هزار عمل جراحی هستند.

عبداللطیف الحاج، دستیار معاون وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت: در غزه بیش از ۹۴ هزار مجروح وجود دارد و هر کدام از آن‌ها پس از جنگ به طور میانگین به ۳ تا ۴ جراحی نیاز دارند و به این ترتیب تعداد عمل‌های جراحی مورد نیاز برای مجروحان پس از جنگ به ۵۰۰ هزار مورد خواهد رسید.

وی همچنین تصریح کرد انجام این عمل‌های جراحی بدون گروه‌های جراحی کامل و بیمارستان‌های صحرایی در کنار بیمارستان‌های نوار غزه برای پشتیبانی از آن‌ها هرگز امکان‌پذیر نخواهد بود.

الحاج گفت: نظام بهداشت و سلامت در غزه به دلیل بمباران‌های اشغالگران علیه بیمارستان‌ها ۷۰ درصد از تخت‌های خود را از دست داده است، از ۱۴ بیمارستان موجود در نوار غزه تنها ۴ مورد در حال فعالیت هستند و بقیه مراکز درمانی کوچک خصوصی هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ درصد از دارو و ۶۰ درصد از مواد آزمایشگاهی مورد نیاز غزه وجود ندارد، از شهادت ۸۸۰ نفر از کادر پزشکی از ابتدای جنگ خبر داد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو میلیارد‌ها دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودرو‌های زرهی، خودرو‌های جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

شهادت خبرنگار فلسطینی همراه خانواده‌اش

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که درنتیجه هدف قرار دادن آپارتمانی مسکونی در اردوگاه «المغازی» واقع در مرکز نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی «حسام الدباکه» خبرنگار فلسطینی به همراه همسر، فرزندان و دیگر اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

به این ترتیب شمار شهدای خبرنگار در جریان جنگی که ۳۲۱ روز از آغاز آن می‌گذرد به ۱۷۲ نفر رسید.

براساس گزارش العربی الجدید، ارتش رژیم اشغالگر محله «الصبره» در جنوب شهر غزه، مناطق جنوبی محله «الزیتون»، آپارتمان مسکونی در «تل الزعتر» در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند که درنتیجه آن چندین تن شهید و زخمی شدند.

منابع از شهادت ۱۰ تن درنتیجه هدف قرار دادن منزلی در «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست خبر دادند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد ارتش اشغالگر در بمباران منزل خانواده موسوم به «حموده» در بیت لاهیا همه اعضای این خانواده را شهید و شماری را نیز مجروح کردند.

در شهر خان‌یونس نیز یک خانه مسکونی در جنوب شرق این شهر هدف قرار گرفت که یک مادر به همراه کودکش به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی به نزدیکی شهرک «القراره» حمله کرده و همزمان شمال شرقی خان‌یونس در جنوب نوار غزه را گلوله‌باران کرد.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که اشغالگران منطقه «شارع البحر» در غرب اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند که درپی آن سه تن شهید شدند. یک خانه مسکونی نیز در بلوک ۵ این اردوگاه هدف حمله هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفت.

زمین‌های اطراف قبرستان «ابوعبیده» و برج‌های القسطل در شرق شهر «دیر البلح» در مرکز نوار غزه هدف حملات شدید اشغالگران قرار گرفتند.

در همین رابطه، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۱.۷ میلیون آواره فلسطینی را در منطقه‌ای کوچک به اندازه یک دهم مساحت باریکه غزه جمع کرده و شرایط زندگی را برای ۱.۷ میلیون آواره غیرنظامی فلسطینی به‌طور عامدانه بسیار سخت و غیرقابل تحمل کرده است. کوچاندن اجباری فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی به مثابه جنایت ضد بشریت است.

ربودن اجساد فلسطینی‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده که اجساد هزاران فلسطینی را از نوار غزه ربوده و برای بررسی، به پزشکی قانونی این رژیم منتقل کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم این اجساد را به این خاطر مورد بررسی قرار داده تا متوجه شود که آن‌ها متعلق به اجساد اسرای صهیونیست در نوار غزه هستند یا خیر.

یورش به کرانه باختری

اشغالگران همچنین به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند.

در این راستا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های مسلحانه در شهر طولکرم واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.

نظامیان صهیونیست به مناطقی در شهر نابلس و اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری یورش بردند.

نظامیان اشغالگر شرق شهر طولکرم را محاصره کرده و با فلسطینیان وارد درگیری مسلحانه شدند.

جوانان فلسطینی با پرتاب بمب‌های دست‌ساز، یک جنگ افزار متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه «طولکرم» به آتش کشیدند.

در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که درجریان حمله پهپادی نظامیان رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی این جنایت صهیونیست‌ها را محکوم کرده و خواستار تشدید مقاومت علیه نظامیان اشغالگر در کرانه باختری شدند.

برخی گروه‌های مقاومت در واکنش به این جنایت رژیم اشغالگر، در طولکرم عزای عمومی و اعتصاب سراسری اعلام کردند.

عملیات ضدصهیونیستی در تل‌آویو

رسانه‌های خبری همچنین از انجام یک عملیات ضد صهیونیستی در تل‌آویو و شهادت مجری آن خبر دادند.

منابع خبری اعلام کردند «جعفر منی» شهروند فلسطینی از شهر نابلس مجری عملیات شهادت‌طلبانه در تل آویو بود.

در پی این عملیات ضدصهیونیستی در تل آویو، پلیس و سازمان شاباک از افزایش سطح آماده‌باش در این شهر خبر دادند و از صهیونیست‌ها خواستند که هوشیار باشند.

هلال احمر فلسطین نیز صبح امروز پنجشنبه اعلام کرد سه جوان فلسطینی در جریان بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی به اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری به شهادت رسیدند و صهیونیست‌ها از ورود آمبولانس‌ها به منطقه حادثه جلوگیری می‌کنند.

ارتش رژیم اشغالگر از نیمه شب گذشته تجاوزات خود علیه طولکرم و اردوگاه آن را آغاز کرده و همزمان عملیات بمباران و تخریب زیرساخت‌ها و خیابان‌های این منطقه را انجام داد و علاوه‌بر آن برخی منازل را محاصره نموده و آن‌ها را با موشک هدف قرار داد.

شاهدان عینی تاکید کردند بولدزر‌های رژیم اشغالگر از ساعت ۱ بامداد امروز در خیابان‌های اردوگاه حضور یافته و اقدام به تخریب زیرساخت‌ها کردند و به صورت عامدانه دارایی‌های مردم و به ویژه خانه‌ها و اماکن تجاری در خیابان الخدمات در مرکز اردوگاه را ویران کردند. همچنین چندین خودروی نظامی شهر طولکرم را از ورودی غربی آن مورد حمله قرار داده و بیمارستان‌های دولتی «الإسرا» و «ثابت ثابت» را محاصره کرده و در اطراف آن مستقر شدند.

اشغالگران صهیونیست نسبت به تقویت نیرو‌های خود در این منطقه اقدام کرده و بولدزر‌های D ۹ در شهر طولکرم حاضر شده و اردوگاه این شهر را محاصره کردند. همچنین تک‌تیراندازان ارتش اشغالگر نیز روی پشت‌بام ساختمان‌ها مستقر گردیده و درگیری‌های مسلحانه با نیرو‌های مقاومت فلسطینی آغاز شد.

باشگاه اسیران فلسطین نیز اعلام کرد که اشغالگران اقدام به بازداشت ۲۵ فلسطینی از جمله ۲ زن، یک کودک و چندین تن از اسرای آزاده در کرانه باختری کرده که شمار بازداشتی‌ها از هفتم اکتبر در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی به ۱۰۲۰۰ مورد رسیده است.

از زمان شروع جنگ غزه، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در سراسر کرانه باختری رایج شده است. طبق گزارش سازمان ملل، در این مدت حدود ۱۲۵۰ حمله از این دست صورت گرفته که تنها ۲۵ مورد آن در هفته گذشته بوده است.

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی، ارائه خدمات درمانی پیچیده‌تر می‌شود و پیشتر وزارت بهداشت فلسطین هم رصد اولین مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال را در شهر دیرالبلح در جنوب نوار غزه اعلام کرد. این مورد مربوط به یک کودک ۱۰ ماهه فلسطینی است که واکسن فلج اطفال دریافت نکرده است. این در حالی است که طبق اعلام سازمان ملل، در طول ۲۵ سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در نوار غزه گزارش نشده بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: