رئیس پلیس راه خوزستان اعلام کرد

زائران در مسیر بازگشت عجله نکنند

رضا دولت‌شاهی، رئیس پلیس راه استان خوزستان با اشاره به افزایش بازگشت زائران اربعین به کشور از مرزشلمچه گفت: زائران در مسیر بازگشت به شهر‌های خود عجله نداشته باشند.

کد خبر: ۱۷۰۸۲۹
۱۳:۰۲ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان خوزستان: رئیس پلیس راه استان خوزستان با اشاره به افزایش بازگشت زائران اربعین به کشور از مرزشلمچه گفت: زائران در مسیر بازگشت به شهر‌های خود عجله نداشته باشند.

سرهنگ رضا دولت‌شاهی پنجشنبه در گفتگو با ایرنا در شلمچه اظهار کرد: بازگشت زائران از سه روز گذشته آغاز شده و شاهد پیک ترافیک در محور‌های استان به صورت روان هستیم.

وی به رانندگان و زوار اربعین حسینی توصیه کرد از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی جدا خودداری کنند و افزود: زائرانی که با خودروی شخصی سفر کردند حتما با رسیدن به مرز استراحت کوتاهی داشته باشند و عجله‌ای در بازگشت نداشته باشند.

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: در چند روز اخیر متاسفانه تعدادی تصادف در محور‌های استان داشتیم که خستگی و خواب آلودگی رانندگان از عوامل این تصادفات یا واژگونی‌های خودرو‌ها بود.

سرهنگ دولت‌شاهی با اشاره به اینکه زائران این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از کیلومتر‌ها پیاده روی می‌تواند باعث تصادف شود، بیان کرد: رانندگان با آرامش و استراحت کامل سفر بازگشت را انجام دهند و تا جایی که امکان دارد شب‌ها از تردد خودداری کنند و در مواکبی که در مسیر یا مرز‌ها هستند استراحت کوتاه داشته باشند.

وی رعایت نکردن فاصله طولی و حق تقدم را از دیگر عوامل حادثه ساز در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: همکاران ما به صورت شبانه روزی در جاده‌های استان حضور دارند و در صورت نیاز به کمک زائران و مسافران خواهند شتافت.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: