دومین ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه رسید

ارتش آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن» به همراه ناوشکن‌های همراهش به خاورمیانه رسیده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دستور تسریع حرکت این گروه دریایی به منطقه را صادر کرد.

کد خبر: ۱۷۰۸۲۴
۱۲:۰۸ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: با ورود این ناو هواپیمابر، تعداد ناو‌های هواپیمابر آمریکایی مستقر در خاورمیانه به دو فروند افزایش یافته است. این حضور، هرچند موقت، در حالی است که نگرانی‌ها از وقوع درگیری‌های نظامی در منطقه رو به افزایش است.

به نقل از العربیه، ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» قرار است جایگزین ناو «یو‌اس‌اس تئودور روزولت» شود.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام»، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن، که مجهز به جنگنده‌های اف-۳۵ سی و اف/ای-۱۸ بلوک ۳ است، وارد محدوده مسئولیت سنتکام شده است.»

همچنین در این بیانیه آمده است که لینکلن «ناو پرچمدار گروه ناو هواپیمابر ضربتی سوم است و همراهی آن را ناوشکن‌های اسکادران ۲۲ و بال ناو هواپیمابر نهم بر عهده دارند.»

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در ۱۱ اوت اعلام کرد که لوید آستین دستور تسریع حرکت ناو لینکلن به سوی خاورمیانه را صادر کرده است. او در ابتدای ماه، ارسال این ناو به منطقه را تأیید کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: