بعد از رای اعتماد از مجلس رخ داد

صالحی، کلید وزارت ارشاد را تحویل گرفت/ وزیر: نمی‌توانیم تغییرات اجتماعی را نادیده بگیریم

عباس صالحی، وزیر جدید ارشاد امروز (چهارشنبه) به همراه وزرای پیشنهادی دیگر مسعود پزشکیان از مجلس رای اعتماد گرفت تا کارش را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کند. او در دیدار با اسماعیلی، وزیر ارشاد دولت سیزدهم گفت: امروز در حوزه‌های مختلف تغییرات اجتماعی را شاهدیم که نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم.

کد خبر: ۱۷۰۸۰۰
۲۰:۴۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین تحویل این وزارتخانه درباره مسیر حکمرانی فرهنگی صحبت کرد.

ساعاتی پیش بود که سیدعباس صالحی برای دومین بار از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت تا سکاندار یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های دولت چهاردهم باشد. وی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ نیز همین مسئولیت را برعهده داشت.

صالحی در اولین اقدام خود بلافاصله پس از این رأی اعتماد به وزارت فرهنگ رفت تا آیین تحویل این وزارتخانه را با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر دولت سیزدهم و جمعی از مدیران آن برگزار کند.

مطلب مرتبط:

کابینه پزشکیان؛ بیشترین و کمترین رای مجلس به کدام وزیران رسید؟

صالحی در بدو ورود به وزارت فرهنگ با حضور بر مزار شهید گمنام این وزارتخانه و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. در ادامه، او مورد استقبال اسماعیلی قرار گفت و با حضور در دفتر وزارتی با وی به گفتگو نشست.

وزیر فرهنگ دولت چهاردهم در این مراسم و در جمع خبرنگاران، صحبت‌های کوتاهی را مطرح کرد؛ او سیاست‌گذاری‌های رهبر معظم انقلاب را کمک‌کننده به مسیر حکمرانی کشور توصیف کرد و گفت: حوزه فرهنگ، حوزه‌ای حساس با دامنه گسترده است که ذی نفعان متعدد با مطالبات گوناگون را در برمی‌گیرد. طبعاً رشته تسبیحی ثابت در حوزه‌های مختلف وجود دارد که از آن جمله می‌توان به سیاست‌گذاری‌هایی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند، اشاره کرد؛ از این رو قوانینی که به عنوان قوانین بالادستی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر حاکم است، می‌تواند در همین چارچوب کلان مطرح باشد و به مسیر حکمرانی فرهنگی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در حوزه‌های مختلف تغییرات اجتماعی را شاهدیم که نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم؛ حتما مبانی، اصول، مقصد و دغدغه‌های مشترک داریم، اما مطابق توصیه‌ها برای فرزند زمان بودن باید تغییرات زمان خود را مشاهده و متناسب با آن‌ها روش‌های خود را نیز تنظیم کنیم.

براساس این گزارش، محمدمهدی اسماعیلی از سوم شهریور ۱۴۰۰ تا به امروز به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم مشغول به کار بود و سیدعباس صالحی پانزدهمین وزیری است که از ابتدای جمهوری اسلامی بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکیه می‌زند.

در ادامه تصاویری از این مراسم را می‌بینید:

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: