باید به جوانان اعتماد کنیم

دنیامالی: شاهد بالارفتن فاصله بین ازدواج و طلاق جوانان هستیم

احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس گفت: ما باید به جوانان اعتماد کنیم تا با خلاقیت و نیروی جوانی راه‌های جدیدی برای عبور از مشکلات و چالش‌ها داشته باشیم. شاهد بالارفتن فاصله بین ازدواج و طلاق جوانان هستیم در این بین کاهش فرزندآوری و کمبود آگاهی جوانان به مهارت‌های زندگی و توان محدود زوج‌های جوان در تامین معیشت خانوار امری است که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

کد خبر: ۱۷۰۷۶۸
۱۲:۰۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: شناخت مناسبی نسبت به امور مدیریت برنامه ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش و جوانان دارم.

احمد دنیامالی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، در دفاع از برنامه‌های خود گفت: با توجه به فاصله زمانی معرفی به مجلس و موعد حضور در کمیسیون‌ها با بهره گیری از جامعه دانشگاهی و اساتید ورزشی و نقشه راه ورزش و جوانان تقدیم نمایندگان شد.

وی افزود: برنامه تدوین شده با توجه به منویات، رهنمود‌ها و سیاست‌های رهبری انقلاب، برنامه‌های رییس جمهور و ظرفیت‌های قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم، قانون برنامه هفتم و قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و سایر قوانین مرتبط تهیه شده است.

دنیامالی با اشاره به سابقه فعالیتش در حوزه‌های مختلف اجرایی، ورزشی و نمایندگی مجلس بیان کرد: شناخت مناسبی نسبت به امور مدیریت برنامه ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش و جوانان دارم؛ می‌توان با تعامل با مجلس چالش‌های حوزه ورزش وحوانان را رفع کرد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم توجه و اعتماد به جوانان اظهار کرد: ما باید به جوانان اعتماد کنیم تا با خلاقیت و نیروی جوانی راه‌های جدیدی برای عبور از مشکلات و چالش‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهادی فرابخش در موضوع ساماندهی امور جوانان مسئول ایجاد امید در جوانان است و باید به این مسئولیت محوری خود یعنی هم‌افزایی حداکثری میان متولیان و جوانان عمل کنند لذا نباید موضوع جوانان در بروکراسی اداری گرفتار شود.

دنیامالی خانواده‌محوری را یکی از محور‌های اصولی برنامه‌هایش برشمرد و گفت: نمی‌توان با روش‌های سنتی به دستاوردی برسیم بپذیریم نسل جدید نیاز‌های متفاوتی دارد که پاسخگویی به آن با شناخت دقیق و طراحی برنامه تحولی با جلب مشارکت جوانان در فرآیند تصمیم‌ساز و با رعایت اصول و قوانین امکان‌پذیر است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: باید وزارت ورزش فرازوفرود‌های جاری و معمولی را نگاه کند لذا اینکه تصور شود با مصوبه و سند می‌توان مشکل جوانان و نوجوانان را حل کرد، تصور نادرستی است. از این‌رو وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق ستاد‌های ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی می‌توانند در حل مشکلات جوانان به بهترین شکل عمل کنند و باعث افزایش رضایت جوانان شود.

وی بهبود سازوکار سیاست‌گذاری و برنامه ریزی در حوزه جوانان را به عنوان یکی از راهبردهایش برشمرد و افزود: لازمه تحقق رصد نگرش جوانان با محوریت استقرار پایگاه جامع اطلاعات جوانان است در این مراسم رئیس جمهور و شما نمایندگان ریل‌گذار صحیح هستید و می‌توانید به ما کمک کنید.

دنیامالی ارتقاء هویت ملی جوانان را از دیگر راهبردهایش برشمرد و اظهار کرد: با تعمیق باور‌های جوانان می‌توان در مقابل تلاش‌های دشمنان ایستاد دشمن تلاش می‌کند امید را در جوانان با بزرگنمایی ضعف‌ها و انکار نقاط قوت از بین ببرد. نگرانی دشمن این است که مبادا جوانان عزیز به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کنند لذا ما برای نهادینه کردن هویت دینی و انقلابی جوانان وظیفه سنگینی داریم.

وی با اشاره به راهبرد ارتقاء مشارکت جوانان با محوریت توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد اضافه کرد: باید نسبت به طراحی ساختار و استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تاثیر در فرآیند صدور مجوز سمن‌ها تلاش کرد همچنین امکان برقراری ارتباط موثر و موفق جوانان با رئیس جمهور و سایر مسئولان کشور را فراهم کرد.

دنیامالی بر لزوم تقویت سیاست‌های تشویقی برای ازدواج آسان جوانان و فرزندآوری آن‌ها تاکید کرد و گفت که برای این موضوع ظرفیت‌های بسیار خوبی در قانون برنامه پیش‌بینی شده که باید اهتمام جدی برای اجرای آن باشد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت مساله ازدواج جوانان گفت: شاهد بالارفتن فاصله بین ازدواج و طلاق جوانان هستیم در این بین کاهش فرزندآوری و کمبود آگاهی جوانان به مهارت‌های زندگی و توان محدود زوج‌های جوان در تامین معیشت خانوار امری است که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: