تنش در خاورمیانه ادامه دارد

حزب الله حملات اسرائیل را تلافی کرد؛ حمله با ده‌ها راکت به «قصرین»

حزب‌الله لبنان در تلافی حملات اسرائیل، مسئولیت حمله راکتی روز چهارشنبه به شهرک قصرین را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پایگاه نظامی در آن نزدیکی را هدف قرار داده است.

کد خبر: ۱۷۰۷۵۸
۱۰:۵۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: حزب الله به تلافی حملات ارتش اسرائیل به لبنان، قصرین را با ده‌ها راکت هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان مسئولیت حمله راکتی صبح چهارشنبه به شهرک قصرین را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پایگاه نظامی در آن نزدیکی را هدف قرار داده است. بر این اساس، حزب‌الله اعلام کرد که در پاسخ به حمله شب گذشته ارتش اسرائیل در شرق لبنان، چندین راکت کاتیوشا را به سمت پایگاه ارتش اسرائیل در نزدیکی قصرین در بلندی‌های جولان شلیک کرده است.

به ادعای ارتش اسرائیل، در این حمله نزدیک به ۵۰ راکت شلیک شد که چندین فروند از آن‌ها توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شد. برخی از آن‌ها به شهرک قصرین برخورد کردند که باعث وارد آمدن خسارات سنگین و زخمی شدن یک نفر شد.

حملات هوایی روز گذشته اسرائیل به دره بقاع در شرق لبنان دست‌کم یک کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت. ارتش اسرائیل مدعی شد که جنگنده‌هایش به انبار‌های مهمات حزب‌الله و یک سامانه پدافند هوایی در دره بقاع در عمق لبنان حمله کردند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «در پی این حملات، انفجار‌های ثانویه شناسایی شد که نشان دهنده وجود مقادیر زیادی سلاح در تأسیسات مورد اصابت بود.»

ارتش اسرائیل همچنین مسئولیت حملات به مواضع حزب الله در جنوب لبنان از جمله ابوشاش، وادی حامول، عیتا شعب، رامیه و طلوسه را بر عهده گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: