هواشناسی ایران

رگبار باران در کشور و گرمای ۴۴ درجه‌ای اهواز

صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و گرمای ۴۴ درجه‌ای شهر اهواز خبر داد.

کد خبر: ۱۷۰۷۴۷
۰۹:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان خوزستان: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۳۱ مردادماه) در برخی نقاط هرمزگان، فارس، شمال و شرق بوشهر، نیمه جنوبی و غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، کهگیلویه و بویراحمد و پنجشنبه (اول شهریور ماه) علاوه بر مناطق فوق در جنوب و غرب اصفهان، چهار محال بختیاری، ارتفاعات شرق خوزستان و جنوب شرق لرستان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان اضافه کرد: از جمعه تا یکشنبه (۲ تا ۴ شهریور) در برخی نقاط در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده درنوار شرقی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بخش‌هایی از مرکز غرب و جنوب غرب در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول شهریور) صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲ شهریور) صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۴ و ۴۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: