مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی می‌گوید دریاچه میزبان پرندگان مهاجر است

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: علی‌رغم گرمای هوا و تبخیر آب، وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن از نظر شرایط آبی و زیستی مطلوب بوده و میزبان پرندگان مهاجر است.

کد خبر: ۱۷۰۷۳۵
۲۰:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ آذربایجان غربی: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی وضعیت دریاچه ارومیه را مطلوب دانست و گفت: علی‌رغم گرمای هوا و تبخیر آب، وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن از نظر شرایط آبی و زیستی مطلوب بوده و میزبان پرندگان مهاجر است.

سعید شهند با اشاره به نگاه محیط زیست به رسانه، افزود: اگر محیط زیست را به یک پرنده تشبیه کنیم بی شک یک بال آن رسانه و مطبوعات و بال دیگر آن را تشکل‌های مردم نهاد و مردمی سازی محیط زیست است.

وی، حوزه محیط زیست را حوزه‌ای تخصصی و فنی اعلام کرد و گفت: خبرنگاری واژه مقدسی است و تولید خبر و خبررسانی نیز باید بر پایه آگاهی و تخصصی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر اهمیت انتشار اخبار دقیق و به دور از غرض ورزی در جهت حل مشکلات موجود تاکید کرد و افزود: برخی افراد از سر بی اطلاعی و نااگاهی با انتشار اخبار به مشکلات دامن می‌زنند در حالیکه رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای در جهت حل مشکلات موجود از طریق اطلاع رسانی به موقع تلاش می‌کنند.

شهند، حوزه محیط زیست را مورد علاقه مردم و دوستداران محیط زیست دانست و گفت: دریاچه ارومیه، حیات وحش و مبحث آلاینده‌های زیست محیطی از دغدغه‌های مردم و دوستداران محیط زیست است که حل مشکلات آن دنبال می‌شود.

وی همچنین از برپایی موکب محیط زیستی در مرز تمرچین پیرانشهر در راستای فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی خبر داد و گفت: برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی به مردم در استفاده از ظروف پلاستیکی و... همکاران محیط زیست در این موکب‌ها مستقر هستند و به اطلاع رسانی می‌پردازند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به برگزاری تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان در ۳ استان آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل و تردد متسابقین از دو منطقه حفاظت شده مراکان و دریاچه ارومیه، افزود: برگزاری این تور فرصتی است تا ظرفیت‌های زیست محیطی استان معرفی و مورد توجه قرار گیرد.

وی وضعیت دریاچه ارومیه را مطلوب دانست و گفت: علی‌رغم گرمای هوا و تبخیر آب، وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن از نظر شرایط آبی و زیستی مطلوب بوده و میزبان پرندگان مهاجر است.

شهند درخصوص آرتمیا به عنوان موجود زنده با اهمیت دریاچه ارومیه گفت: طبق مطالعات انجام شده ۳۳۰ تن سیست آرتمیا در اعماق دریاچه ارومیه وجود دارد و هیچ نگرانی از نظر نابودی سیست آرتمیا وجود ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: