به همت ستاد دیه خوزستان صورت گرفت

آزادی ۱۰۷ زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای ۱۴۰۳

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۱۰۷ زندانی جرایم غیر عمد خوزستانی با لطف الهی، کمک خیران و به همت مسئولان قضائی و ستاد دیه آزاد شده اند.

کد خبر: ۱۷۰۷۳۲
۱۹:۴۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان خوزستان: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰۷ زندانی جرایم غیر عمد خوزستانی با لطف الهی، کمک خیران و به همت مسئولان قضائی و ستاد دیه آزاد شده اند.

قدرت هاشم نیا عصر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۱۰۷ زندانی جرایم غیر عمد خوزستانی با لطف الهی، کمک خیران و به همت مسئولان قضائی و ستاد دیه آزاد شده و به کانون گرم خانواده خود برگشته‌اند، گفت: از افراد آزاد شده تعداد ۱۲ نفر محکومان خانم و ۹۵ نفر محکومان غیرعمد مرد بودند که با دستان پربرکت خیرین استان به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: مبلغ بدهی این زندانیان در مجموع قریب به ۲۷۴ میلیارد تومان بود است که پس از طی جدول فرآیند ستاد دیه شامل گذشت شاکی، آورده محکوم، اعسار و …، این مبلغ تعدیل شده و در نهایت با پرداخت مانده بدهی از سوی ستاد دیه، این قبیل زندانیان واجد شرایط از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

هاشم نیا بیان کرد: از کل بدهی محکومین غیر عمد مبلغ ۲۲۱ میلیارد تومان از جانب قضات محترم اعسار پذیرفته شد، گذشت شکات ۴۳ میلیارد تومان بوده، آورده و تأمین خانواده مددجو حدود ۱.۷۰۰ میلیارد تومان و تسهیلات بانکی اعطا شده بالغ بر ۲ میلیارد تومان و در نهایت از منابع نمایندگی ستاد دیه استان مبلغی حدود ۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: